Title: | The effects of the application of integrative tests to measure english language learners’ Proficiency |
Authors: | Lema Peñafiel, Lilian Lissbeth Piedra Fijolek, Karolyne Kristen |
metadata.dc.contributor.advisor: | Calle Calle, María Daniela |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0002-1950-6912 |
metadata.dc.subject.other: | Clasificación de la Investigación::Pedagogía::Preparación de Docentes::Enseñanza de Idioma Extranjero |
Keywords: | Literatura Inglesa Implicaciones pedagógicas Aprendizaje integrado |
Issue Date: | 28-Feb-2024 |
metadata.dc.format.extent: | 39 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.type: | submittedVersion |
Abstract: | Currently, Integrative Tests, which assess all student skills simultaneously, are not widely applied in the classroom because they are not very popular when they are used asassessment tools. In order to analyze the advantages and disadvantages of Integrative Tests, this research synthesis analyzed 20 different studies related to the application of this type of evaluation. The studies are considered since 2002 in this way enough information is obtained for the analysis of the use of Integrative Tests. Through the analysis of different qualitative and quantitative articles, the main conclusion found was that the Integrative Tests present mostly advantages in improving the language skills of the test taker; however, they also present disadvantages, but in fewer numbers. In the same way, some pedagogical implications were identified in which the students, teachers, and the syllabus are the important elements in education. Finally, some aspects that the teacher must take into account when
constructing or applying this type of test are detailed. |
Description: | En el área de la enseñanza de una lengua extranjera, las Pruebas Integrativas, que se emplean para evaluar las habilidades del inglés conjuntamente, no son comúnmente aplicadas en el aula de clase. Con el fin de analizar las ventajas y desventajas de las Pruebas Integrativas, esta síntesis de investigación analizó 20 diferentes estudios relacionados con la aplicación de este tipo de evaluaciones desde el año 2002. Se ha considerado los últimos 20 años con el objetivo de que la información y los datos obtenidos para el análisis sea suficiente
y relevante. A través del análisis de diferentes artículos tanto cualitativos como cuantitativos se obtuvo como conclusión que las Pruebas Integrativas presentan mayormente ventajas en el desarrollo de las habilidades del lenguaje del evaluado sin embargo se encuentran desventajas, pero en menor número con relación a los beneficios de esta. Además, se logró identificar implicaciones pedagógicas que abarcan al estudiante, evaluador o instructor, así como algunos aspectos de los cuales el profesor debe estar pendiente al momento de crear
o aplicar este tipo de prueba como método de evaluación. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/44079 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;612 |
metadata.dcterms.description: | Licenciado en en Pedagogía del Idioma Inglés |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|