Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4366
Title: Developing reading skills through fables in sixth level of basic education at “Unidad Educativa Zoila Esperanza Palacios”
Authors: Aynaguano Maysinchi, Jéssica Silvana
Guevara Zaquinaula, Verónica Angustia
metadata.dc.contributor.tutor: Ortega Auquilla, Diego Patricio
Keywords: Enseñanza Del Ingles
Escritura
Estudiantes
Educacion General Basica
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 97 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;378
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The topic of this project is Developing Reading Skills through Fables in Sixth level of Basic Education at “UnidadEducativaZoila Esperanza Palacios.” The objective of this research work is to develop reading activities through fables in order to strengthen reading in children. Three essential processes are considered for developing this writing graduation work. One of them is a literature review which contains reports that summarize articles, books, journals, collections, and websites about reading. The second is the qualitative method, which describes the importance and the benefits of the use of fables in the classroom from an expert`s experience. The third is the quantitative process which presents information through two questionnaires applied to sixth grade students of basic education at the beginning and at the end of this research. The purpose of these gathered techniques is to know how to appreciate and use fables in the classroom. The results have been used to design a booklet with appropriate reading activities.
Description: 
El tema de este proyecto es “Desarrollar Habilidades Para La Lectura A Través De Fábulas En El Sexto Nivel De Educación Básica En La Unidad Educativa Zoila Esperanza Palacios”. El objetivo de este trabajo de investigación es desarrollar actividades de lectura a través de las fábulas para fortalecer la lectura en los niños. Tres procesos esenciales son considerados para desarrollar este trabajo de graduación. Uno de ellos es la revisión literaria el cual contiene reportes que resumen artículos, libros, periódicos, colecciones y sitios web acerca de la lectura. El segundo proceso considerado es el método cualitativo, el cual describe la importancia y los beneficios del uso de las fábulas en las aulas de clase. La tercera parte es el proceso cuantitativo el cual presenta información a través de dos cuestionarios que fueron aplicados al principio y al final de nuestro trabajo en los estudiantes del sexto grado de educación básica. El propósito de estas técnicas de recolección de datos es para saber cuánto aprecian y usan fábulas los alumnos en el aula de clase. Los resultados de los mismos han sido usados para diseñar un folleto con actividades apropiadas para la lectura.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4366
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo4.15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00