Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4356
Title: Enhancing the reading skills, using traditional legends of Ecuador with teenagers of “Shiña” high school
Authors: Carchi Amay, Rosario Leonor
Pineda Chávez, Karina Susana
metadata.dc.contributor.tutor: Youman, Katherine
Keywords: Explicacion
Enseñanza Del Ingles
Cultura
Comunidad De Shiña
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 72 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;368
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This study was conducted in order to identify important aspects related to teaching reading to students in their first year of Bachelor atShiña High School. This monographic research proposes reading material based on traditional Ecuadorian legends as a tool to improve reading skills. The lack of motivation to practice reading in these students, and especially the necessity to recover Ecuadorian identity, are the aims around which this project is centred. Both issues found in this research are treated to involve the students in those important aspects of life. This research is based onexploration of literature relating to Ecuadorian culture, traditional legends, as well as the theories concerning the teaching of reading. In the process of gathering data, the interview and the survey were used to discover the interests of the students towards English. The results reflect that legends are very useful in the practice of reading. Thus, the students will improve reading skills, and augment their knowledge about our History and Culture.
Description: 
Este estudio fue conducidopara identificar aspectos importantes relacionados a la enseñanza de la lectura a los estudiantes de primer año de Bachillerato del Colegio Shiña. Esta investigación monográfica propone material de lectura basado en las Leyendas Tradicionales del Ecuador como una herramienta para mejorar las destrezas de la lectura. La carencia de motivación para practicar la lectura en los jóvenes estudiantes especialmente la necesidad de recobrar la identidad ecuatoriana, son los objetivos alrededor de los cuales este proyecto está centrado. Ambos problemas detectados en esta investigación son tratados para involucrar a los estudiantes en estos aspectos importantes de la vida. Esta investigación está basada en la exploración de literatura relacionada a la cultura ecuatoriana, leyendas tradicionales, como también en las teorías concernientes a la enseñanza de la lectura. En el proceso de recolección de datos, la entrevista y la encuesta fueron usadas para descubrir los intereses de los estudiantes para el Inglés. Los resultados reflejan que las leyendas son muy útiles en la práctica de la lectura. Así, los estudiantes mejorarán las destrezas de lectura, y aumentarán el conocimiento acerca de nuestra Historia y Cultura.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4356
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tesis.pdftexto completo2.27 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00