Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4353
Title: Using quia as an educational tool for developing a unit plan: a contrastive analysis of two groups of fourth gradersat "Liceo Americano Católico".
Authors: Faicán Guapisaca, Jessica Priscila
Llanes Coronel, Ximena Janneth
metadata.dc.contributor.tutor: Cabrera Moreno, Sandra Leonor
Keywords: Enseñanza Del Ingles
Educacion
Guia Educativa
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 84 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;394
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
ABSTRACT The introduction of Information and Communication Technology (henceforth ICT) is increasing rapidly in our society nowadays. The aim of this project was to introduce Quia as a tool for developing a Unit Plan at “Liceo Americano Católico” in a group of students at fourth grade. The treatment was applied as a new methodology for teaching English as a foreign language based on new requirements that the society demands. Through the development of this project, it was seen that English teachers should be able to recognize students’ interests in order to create updated strategies to fulfill students’ needs and facilitate the acquisition of the target language. Students were encouraged to learn English since the internet application Quia itself presents different alternatives to learn the language. Nevertheless, it is worth to mention that such application may not be easily implemented in schools since they do not have enough resources for this purpose.
Description: 
El objetivo de la presente investigación es dar a conocer la importancia de la tecnología en el ámbito educativo, ya que hoy en día ésta brinda nuevos métodos y herramientas para el proceso de enseñanza y aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera. En la actualidad, la educación debe adaptarse a las diferentes demandas de nuestra sociedad tecnológica en un mundo modernizado. En esta investigación, se ha utilizado la aplicación Quia como una herramienta de enseñanza del inglés para niños de cuarto grado de Educación General Básica en la Unidad Educativa Liceo Americano Católico. Quia es una aplicación que ofrece a los docentes la facilidad de organizar sus clases y crear actividades utilizando 16 plantillas que le permitirán una adecuada organización de acuerdo al interés y necesidades de los estudiantes. Esta investigación cuantitativa mide la eficacia de Quia en el aula de clase y muestra resultados positivos. Además, analiza los posibles inconvenientes en las instituciones educativas al no contar con los equipos necesarios y personal capacitado para la utilización de dicha aplicación
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4353
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo3.83 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00