Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4352
Title: Teaching techniques for children with special needs: autism spectrum disorder (ASD) asperger syndrome. A case study at third grade of basic education in “San Gabriel AS” elementary school
Authors: Caguana Palacios, Lilia Patricia
Urgiles Guerrero, Nancy Valeria
metadata.dc.contributor.tutor: Youman, Katherine
Keywords: AUTISMO
ESCRITURA
ESCRITURA
ENSEÑANZA DEL INGLES
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 79 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;375
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
There were two purposes through this thesis. The first goal of this study was to investigate the adequate teaching techniques for children with special needs. This is a case study to teach English to a girl with Asperger’s Syndrome who is eight years old. She studies at “San Gabriel AS” Elementary School which is a regular school working with inclusion program. The second target of this research was to work in the inclusion program of the special child. The results of the study showed that this autistic child learned the foreign language through visual references, music and routines. With these techniques she could build up three of the four skills; however, she showed some problems when she tried to develop the reading skill. As a conclusion, the English teacher can apply adequate teaching techniques which can make a child with Asperger’s syndrome enjoy an English class and learn with it. Also, these applied methods created a comfortable environment which help the special student be sociable.
Description: 
Existen dos propósitos en esta tesis. La primera meta del estudio es investigar las técnicas de enseñanza adecuadas para niños con necesidades especiales. Este es un caso de estudio para ensenar Ingles a una niña con Síndrome de Asperger que tiene ocho años de edad. Ella estudia en la Escuela “San Gabriel AS” que es una escuela regular que trabaja con un programa de inclusión. El segundo objetivo de esta investigación fue trabajar en el programa de inclusión de la niña especial. Los resultados del estudio nos mostraron que la niña especial aprendía el idioma extranjero mediante referencias visuales, música y rutinas. Con estas técnicas ella pudo lograr tres de las cuatro destrezas; sin embargo, ella mostro problemas cuando intentamos desarrollar la destreza de escribir. Como conclusión, la o el profesor de Inglés puede aplicar técnicas adecuadas que pueden hacer que una niña con Asperger pueda disfrutar y aprender en una clase de Ingles. También, los métodos aplicados crearon un ambiente agradable que ayudo a que la niña socialice con sus compañeros.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4352
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo2.69 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00