The Use of Fairy Tales to Reinforce Speaking Skills in EFL Learners
Loading...
Date
2023-11-29
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Cuenca
Abstract
Speaking has been considered an essential skill among the four language skills to
communicate in this globalized world. EFL teachers all over the world have tried to use
different strategies to improve their students’ speaking skills. This research synthesis aimed
to identify the effects of the use of fairy tales on the development of the speaking skill in EFL
learners. In order to answer the research question, fourteen empirical studies were analyzed.
The findings of this research synthesis show that fairy tales help students to (1) improve their
oral communicative competence when learning English as a foreign language; (2) increase
motivation and self-confidence in EFL learners; and (3) activate participation in learners
Resumen
Hablar se ha considerado una habilidad esencial entre las cuatro habilidades lingüísticas para
comunicarse en este mundo globalizado. Los profesores de inglés como lengua extranjera de
todo el mundo han intentado utilizar diferentes estrategias para mejorar las habilidades orales
de sus alumnos. Esta síntesis de investigación tuvo como objetivo identificar los efectos del
uso de cuentos de hadas en el desarrollo del habla en estudiantes de inglés como lengua
extranjera. Para responder a la pregunta de investigación se analizaron catorce estudios
empíricos. Los hallazgos de esta síntesis de investigación muestran que los cuentos de hadas
ayudan a los estudiantes a (1) mejorar su competencia comunicativa oral cuando aprenden
inglés como lengua extranjera; (2) aumentar la motivación y la confianza en los estudiantes
de inglés como lengua extranjera; y (3) activar la participación en los estudiantes.
Keywords
Literatura Inglesa, Habilidades lingüísticas, Competencias comunicativas
Citation
Código de tesis
TLI;611
Código de tesis
Grado Académico
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
