Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4341
Title: Develonping the speaking skills trough multiple intellingence-based activities with fourth graders at verbo elementary school
Authors: Farfán Mora, Juana Marcela
metadata.dc.contributor.advisor: Youman Henley, Thomas Elden
Keywords: Inteligencia Multiple
Enseñanza Del Ingles
Habilidades Congnitivas
Gramatica
Educacion General Basica
Issue Date: 2013
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 89 páginas
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;384
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The theory of Multiple Intelligences proposed by Howard Gardner in 1983 suggests that each person has more than one intelligence. Some intelligences are more developed than others. Therefore, every student has strengths and weaknesses. Teachers have to take advantage of their students’ strengths and design appropriate materials to motivate pupils to learn. In this research paper, the use of the theory of the Multiple Intelligences as another method to teach speaking is analyzed. The main purpose of this work is to demonstrate that the Multiple Intelligence theory could be an excellent tool to be used in the EFL classroom. A set of materials and activities based on the MI theory were created and applied during two weeks with EFL fourth-grade students from “Verbo” elementary school, in Cuenca, Ecuador. The sample of this study involves 16 students. An interview, questionnaire, pretest, and a posttest were used in order to collect data which served as the basis for this study. The results of this investigation show that the application of activities based on the MI theory helped these students with their speaking skills. It also shows that some students were more willing to participate than before.
Description: 
La teoría de las inteligencias múltiples propuesta por Howard Gardner en 1983 sugiere que cada persona tiene más de una inteligencia. Algunas inteligencias son más desarrolladas que otras. Por lo tanto, todos los estudiantes tienen fortalezas y debilidades. Los profesores tienen que aprovechar las fortalezas de los estudiantes y diseñar materiales adecuados para motivar a los alumnos a aprender. En este trabajo de investigación se analiza el uso de la teoría de las inteligencias múltiples como otro método para desarrollar el a hablar. El objetivo principal de este trabajo es demostrar que la teoría de las Inteligencias Múltiples podría ser una excelente herramienta para utilizar en el aula de clase. Un conjunto de materiales y actividades en base a la teoría de las Inteligencias Múltiples se han creado y se han aplicado durante dos semanas a los estudiantes de cuarto grado de la escuela primaria "Verbo", en Cuenca, Ecuador. La muestra de este estudio consiste en 16 estudiantes. La entrevista, cuestionario, pre-prueba y un pos-prueba se utilizaron con el fin de recoger los datos que sirvieron de base para este estudio. Los resultados de esta investigación muestran que la aplicación de actividades basadas en la teoría de las Inteligencias Multiples ayudó a estos estudiantes con sus habilidades de hablar. También muestra que algunos estudiantes estaban más dispuestos a participar que antes.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4341
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TESIS.pdftexto completo4.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00