Title: | Using songs to enhance english as foreign language in the classroom with children of sixth level of basic education at "Juan Girón Sánchez" elementary school of San Fernado |
Authors: | Calle Urgilez, Lorena Yadira Giñin Lupercio, Mónica Alexandra |
metadata.dc.contributor.tutor: | Rodas Pacheco, Fabián |
Keywords: | Enseñanza Del Ingles Niños Estrategias Educativas Musica Educacion Actividades Pedagogicas Canton San Fernando |
Issue Date: | 2013 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 72 páginas |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;362 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The aim of using songs in the classroom is to enhance English as a foreign language. This project was applied at Juan Girón Sanchez Elementary School in San Fernando. Twenty seven students participated in the investigation, boys and girls.
This project has been chosen because the children were not learning according to the curriculum, and they could not remember the new English words. Using songs was a good strategy to help teachers when they were teaching children.
Moreover, through this investigation, students were motivated to learn new vocabulary, grammar points, and pronunciation in their classroom. In order to obtain an excellent result and carry out this project, it was necessary to apply the three methods: bibliographic, quantitative, and qualitative.
The students learned English with less difficulty even if the topic or the structure was challenging. A comparison was made between a traditional and an active class to observe and validate this project. In this manner, the students in the classroom appreciate more an active class than a traditional.
Finally, the use of songs in the class improved English because children could reinforce, remember, and learn faster. It is recommendable to play songs at the end of a class because children are at their highest potential, and they would leave the classroom highly motivated to continue learning English |
Description: | El objetivo de utilizar canciones en el aula es para mejorar el inglés como lengua extranjera. Este proyecto se aplicó en la Escuela Juan Girón Sánchez, en San Fernando. Veintisiete estudiantes participaron en la investigación, niñas y niños de 10 años. En esta institución se ha detectado un problema en el que los estudiantes no están aprendiendo de acuerdo con el plan de estudios, y que no pueden recordar las palabras en inglés que el docente les enseña.
Por otra parte, a través de esta investigación, queremos motivar a los estudiantes a aprender vocabulario, estructuras gramaticales, y la correcta pronunciación de las palabras en inglés. Con el fin de obtener un excelente resultado y llevar a cabo este proyecto, fue necesario aplicar tres métodos: el primero fue el bibliográfico, seguido por el cuantitativo, y finalmente el cualitativo.
Atreves del uso de las canciones los estudiantes aprenden Inglés con menos dificultad. Se hizo una comparación entre una clase tradicional y una clase activa. De esta manera, los estudiantes en el aula valoran más una clase activa que la tradicional.
Por último, el uso de canciones en la clase ha mejorado increíblemente su porcentaje de concentración y adquisición de nuevas palabras en Ingles y ayudo a que los niños pudieran reforzar, recordar y aprender más rápidamente. Es recomendable usar las canciones al final de una clase porque los niños están en su máximo potencial, y el docente les deja motivados para seguir aprendiendo inglés. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en la Especialización de Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/4334 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|