Title: | The Effects of Using Blogs to Develop the Writing Skill in the EFL Classroom |
Authors: | Zambrano Tenesaca, Marlon Steven |
metadata.dc.contributor.advisor: | Pacheco Salazar, Vicente Guillermo |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0001-8409-6967 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Pedagogía::Asignaturas::Lengua Extranjera |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Blogs educativos Técnicas de enseñanza Desarrollo de la escritura |
Issue Date: | 24-Oct-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 39 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.type: | submittedVersion |
Abstract: | Developing written proficiency seems to be a challenge for students of English as a foreign
language today in part because teachers and students have not paid special attention to this
important area of English during the learning process. Unfortunately, the traditional
methodologies that have been used in recent years do not help students in the writing process,
resulting in a low level of writing by students. For this reason, this research synthesis aims to
analyze the effects of the use of blogs on the development of the writing ability of students of
English as a foreign language. For this purpose, 15 research papers with a quantitative,
qualitative, quasi-experimental and mixed method approach were selected and analyzed to
determine if the impact of the implementation of blogs in the classroom is positive or negative
for students. The findings reveal that (1) the use of blogs greatly contributes to the
development of the Writing skill and that (2) students consider that the implementation of blogs
has helped them to improve their writing, and to continue enhancing their Writing skill, they
would choose to continue using blogs because it is a modern resource that makes use of
digital resources. |
Description: | Desarrollar la competencia escrita parece ser un desafío para los estudiantes de inglés como
lengua extranjera hoy en día en parte porque los docentes y estudiantes no han prestado
especial atención a esta importante área de inglés durante el proceso de aprendizaje.
Desafortunadamente, las metodologías tradicionales que se han venido usando en los últimos
años no ayudan a los estudiantes en el proceso de escritura dando como resultado un bajo
nivel de escritura por parte de los estudiantes. Por este motivo, esta síntesis de investigación
tiene como objetivo analizar los efectos del uso de blogs en el desarrollo de la habilidad de
escritura de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Para este propósito, se
seleccionaron y analizaron 15 trabajos de investigación con enfoque cuantitativo, cualitativo,
cuasi experimental y de método mixto para determinar si el impacto de la implementación de
blogs en el aula es positivo o negativo para los estudiantes. Los hallazgos revelan que (1) el
uso de blogs contribuye en gran medida el desarrollo de la habilidad de escritura y que (2) los
estudiantes consideran que la implementación de blogs les ha ayudado a mejorar su escritura
y que para seguir en su proceso de mejora de escritura elegirían seguir usando blogs debido
a que es un recurso moderno que hace uso de recursos digitales. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/43321 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;610 |
metadata.dcterms.description: | Pedagogía del Idioma Inglés |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|