Title: | Realización, exhibición y reflexión teórica del cortometraje Kuruchupa Punk |
Authors: | Quezada Quezada, Juan Fernando Patiño Yumbo, Juan Diego Wambanguito Shariano, Allessa Altair |
metadata.dc.contributor.advisor: | Galarza Neira, María Teresa |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0003-3358-9125 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Artes::Cinematografía::Cinematografía Aficionada |
Keywords: | Cine Cortometraje Cinematografía |
Issue Date: | 10-Oct-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 141 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.type: | submittedVersion |
Abstract: | The film project entitled Production, Exhibition and Theoretical Reflection of the short film
Kuruchupa Punk has three components: the short film, the production folder and the three
individual essays corresponding to each technical area of those who graduate with the project.
Regarding the content of the production folder, it contains all the elements used for the build in
the film. All essays have been prepared for a practical application in the elaboration of the short
film. The research method that articulates the making of this short film is research/creation,
namely, based on artistic practice (Hernández Hernández, 2006). The central target of the project
has been the creation of a new cinematographic reality/truth based on falsehood and parody, so
it gives a new concept to the called “documentary” and establishes itself as a mockumentary,
solidifying its foundations through the aesthetic construction, nourished by the visual approach in
its cinematographic language and by the production design. |
Description: | El proyecto cinematográfico titulado Realización, Exhibición y Reflexión Teórica del cortometraje
Kuruchupa Punk tiene tres componentes: el cortometraje, la carpeta de producción y los tres
ensayos individuales correspondientes a cada área técnica de quienes se gradúan con el
proyecto. Respecto al contenido de la carpeta de producción, esta contiene todos los elementos
de la realización del cortometraje. Todos los ensayos han sido elaborados con miras a la
aplicación práctica en la elaboración del cortometraje. El método de investigación que articula la
realización del cortometraje es la de investigación/creación, es decir, basada en la práctica
artística (Hernández Hernández, 2006). El hallazgo central del proyecto ha sido la creación de
una nueva realidad/verdad cinematográfica a partir de la falsedad y la parodia, para que dote de
un nuevo concepto al llamado documental y se establezca como un mockumentary, solidificando
las bases de este a través de la construcción estética que es nutrida por el planteamiento visual
en su lenguaje cinematográfico y por el diseño de producción. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/43119 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TCA;143 |
metadata.dcterms.description: | Licenciado en Cine |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|