Title: | Realización, exhibición y reflexión teórica del cortometraje. Los anhelos perdidos |
Other Titles: | Realización, exhibición y reflexión teórica del cortometraje Los anhelos perdidos |
Authors: | Sanchez Moreno, Noelia Alejandra Quizhpi Cuesta, Freddy Santiago Parapi Bermejo, Cristopher Israel Carpio León, John Angelo |
metadata.dc.contributor.advisor: | Andrade Polo, Pedro Gustavo |
metadata.dc.description.uri: | 0009-0006-0846-5533 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Artes::Cinematografía |
Keywords: | Cine Cortometraje Escenografía |
Issue Date: | 12-Sep-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 135 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
Abstract: | The present film project titled Realization, exhibition and theoretical reflection of the short film
Los anhelos perdidos, consists of three units: the short film, the production folder and
individual essays by creative area of those who compose this graduation project. In the
production folder there are all the indispensable aspects, creative as well as financial, for the
realization of the documentary short film.
On the other part, the essays correspond to the areas of production, direction, photography
and art; in them include topics such as “Financing strategies and crew limitation for the
documentary short film Los anhelos perdidos”, by Noelia Alejandra Sanchez Moreno;
“Maternity, disappearance and search in the direction of the documentary short film Los
anhelos perdidos”, by Freddy Santiago Quizhpi Cuesta; “Landscape photography and the role
of the photographer in the documentary short film Los anhelos perdidos”, by Cristopher Israel
Parapi Bermejo; and, “Implementation of color and scenography for the documentary short
film Los anhelos perdidos”, by John Angelo Carpio León.
The research method that guides this audiovisual project is based on artistic practice
(Hernández Hernández, 2006). The principal finding of this project is to represent a familiar
reality, to delve into the intimate through different landscapes and contexts that immerse us in
the story, to use all artistic resources at our disposal to capture different sensations and to
develop some strategies that help to solve all the needs proposed by this project. |
Description: | El presente proyecto cinematográfico titulado Realización, exhibición y reflexión teórica del
cortometraje Los anhelos perdidos, consta de tres unidades: el cortometraje, la carpeta de
producción y los ensayos individuales por área creativa de quienes componen este trabajo
de graduación. En la carpeta de producción se encuentran todos los aspectos indispensables
tanto creativos como financieros para la realización del cortometraje documental.
Por otro lado, los ensayos corresponden a las áreas de producción, dirección, fotografía y
arte; en ellos destacan temas como "Estrategias de financiamiento y limitación del crew para
el cortometraje documental Los anhelos perdidos”, de Noelia Alejandra Sanchez Moreno;
“Maternidad, desaparición y búsqueda en la dirección del cortometraje documental Los
anhelos perdidos”, de Freddy Santiago Quizhpi Cuesta; “Fotografía paisajística y rol del
fotógrafo en el cortometraje documental Los anhelos perdidos”, de Cristopher Israel Parapi
Bermejo; e, “Implementación de color y escenografía para el cortometraje documental Los
anhelos perdidos", de John Angelo Carpio León.
El método de investigación que guía a este proyecto audiovisual se basa en la práctica
artística (Hernández Hernández, 2006). El hallazgo principal de este proyecto es representar
una realidad familiar, ahondar en lo intimista a través de diferentes paisajes y contextos que
nos sumerjan en la historia, aprovechar todos los recursos artísticos a nuestro alcance para
plasmar diferentes sensaciones y desarrollar algunas estrategias que ayuden a solventar
todas las necesidades planteadas por este proyecto. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42829 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TCA;137 |
metadata.dcterms.description: | Licenciado en Cine |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|