Title: | The Effects of Cognitive Strategies in the Reading and Writing Skills of EFL Students |
Authors: | Morocho Tenezaca, Erick Joseph Ulloa Peña, Christian Josué |
metadata.dc.contributor.advisor: | Mora Reino, Juan Fernando |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0001-6561-6859 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Pedagogía::Tipos de Pedagogía::Pedagogía Descriptiva |
Keywords: | Lengua extranjera Habilidades lectoras Enseñanza del inglés Aprendizaje |
Issue Date: | 2-Sep-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 63 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
Abstract: | During the learning process of English, reading and writing are two essential skills that students need to communicate written ideas. Consequently, it is important to consider any difficulty that the students could have at the moment of teaching and learning these skills. There exist plenty of ways to help learners with their difficulties. Cognitive strategies are one way to help students. This study analyzes the effects of cognitive strategies on the reading and writing skills of English as a Foreign Language (EFL) students as well as which are the most frequent cognitive strategy used by EFL learners in the classroom. For this research,
20 studies were taken into account for the analysis. The findings revealed that cognitive strategies present benefits for the students at the moment of reading and writing. Moreover, these strategies enhanced the overall reading and writing performance of EFL learners. Furthermore, the results revealed that the most frequent cognitive strategies were summarizing and brainstorming for reading and writing respectively. It is concluded that
cognitive strategies are recommended to be used in the classroom when helping students to overcome their difficulties in reading and writing skills. Finally, it is suggested that future studies should focus on investigating these issues in the Ecuadorian context. |
Description: | Durante el proceso de aprendizaje del inglés, la lectura y la escritura son dos habilidades esenciales que los estudiantes necesitan para comunicar ideas por escrito. En consecuencia, es importante tener en cuenta cualquier dificultad que los estudiantes puedan tener al enseñar y aprender estas habilidades. Existen muchas formas de ayudar a los alumnos con sus dificultades. Las estrategias cognitivas son una forma de ayudar a los
estudiantes. Este estudio analiza los efectos de las estrategias cognitivas en las habilidades de lectura y escritura de los estudiantes de inglés como lengua extranjera y cuáles son las estrategias cognitivas más frecuentes utilizadas por los estudiantes de inglés como lengua extranjera en el aula. Para esta investigación, se tomaron en cuenta 20 estudios para el análisis. Los hallazgos revelaron que las estrategias cognitivas presentan beneficios para los estudiantes al momento de la lectura y la escritura. Además, estas estrategias mejoraron el rendimiento general de lectura y escritura de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Además, los resultados revelaron que las estrategias cognitivas más frecuentes fueron resumir y hacer lluvia de ideas para la lectura y la escritura, respectivamente. Se concluye que se recomienda el uso de estrategias cognitivas en el aula para ayudar a los estudiantes a superar sus dificultades en las habilidades de lectura y escritura. Por último, se sugiere que futuros estudios se centren en investigar estos problemas en el contexto
ecuatoriano. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42741 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;608 |
metadata.dcterms.description: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|