Title: | The Effects of Teaching Phonetics to EFL Students |
Authors: | Espinoza Tenezaca, Nicole Micaela |
metadata.dc.contributor.advisor: | Argudo Serrano, Juanita Catalina |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0002-3337-7803 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Informática::Sistemas::Software |
Keywords: | Literatura Inglesa Software educativo Educación fonética |
Issue Date: | 30-Aug-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 43 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Instructing students of a foreign language in phonetics is an extremely important topic in the
field of teaching English as a foreign language. As phonetics is closely related to
pronunciation, this research synthesis has focused mainly on analyzing the effects that this
instruction can have, both positive and negative. According to what has been observed in the
studies considered for the development of this analysis, the results present positive effects on
the students' pronunciation. In addition, other important factors that are considered in this
research synthesis are the methodologies and tools used for teaching phonetics to students
of a foreign language, where the results showed that explicit instruction of phonetics is mostly
used, and that the main tool is technology, since the analyzed studies use software and a
mobile application. Finally, in this research synthesis, the perspectives of both students and
teachers regarding teaching and learning phonetics in EFL classes are also considered,
showing approval and acceptance of it. |
Description: | La instrucción de la fonética a estudiantes de una lengua extranjera es un tema sumamente
importante en el campo de la enseñanza del inglés como lengua extranjera. Al estar la
fonética estrechamente relacionada con la pronunciación, esta síntesis de investigación se
ha enfocado principalmente en analizar los efectos que esta instrucción puede tener, los
mismos que pueden ser tanto positivos como negativos. De acuerdo a lo que se ha observado
en los estudios considerados para el desarrollo de este análisis, los resultados en su totalidad
presentan efectos positivos en la pronunciación de los estudiantes. Además, otro factor
importante que se considera en esta síntesis de investigación son las metodologías y
herramientas utilizadas para la enseñanza de la fonética a los estudiantes de una lengua
extranjera, en donde los resultados muestran que en su mayoría se utiliza una instrucción
explicita de la fonética y que la herramienta principal es la tecnología, ya que, en los estudios
analizados se puede observar el uso de un software y una aplicación móvil. Finalmente, en
esta síntesis de investigación se consideran también las perspectivas tanto de los estudiantes
como de los profesores sobre la implementación de la fonética en las clases de inglés como
lengua extranjera, dando resultados favorables y aceptación de la misma. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42721 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;606 |
metadata.dcterms.description: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|