Title: | The Impact of Seating Arrangement on Interaction and Speaking Skills in EFL Students |
Authors: | Alvarado Muy, Tatiana Abigail Barreto Siavichay, Valeria Estefania |
metadata.dc.contributor.advisor: | Argudo Serrano, Juanita Catalina |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0002-3337-7803 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Pedagogía::Asignaturas::Lengua Extranjera |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Expresión oral |
Issue Date: | 31-Aug-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 38 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
Abstract: | Seating arrangement has been defined as how students and their seats are arranged to facilitate tasks, activities, and communication. Most teachers tend to use the traditional or row seating arrangement in English as a Foreign Language (EFL) classrooms, and it could be related to their lack of knowledge of all existing types of seating arrangements or how to implement those arrangements according to the students’ needs. The objectives of this research synthesis are to determine which types of seating arrangements are the most
effective and to analyze the positive and negative effects as well as learners' perceptions of using different types of arrangements. In this research synthesis, twenty articles related to seating arrangement were selected and analyzed. The findings showed that the Horseshoe/U-shape seating arrangement was the most effective to improve students’ interaction and speaking skills since students can face each other. However, the other types
of seating arrangements also demonstrated positive aspects in improving the student’s performance in oral activities and participation. Moreover, different perceptions were observed in terms of confidence, spontaneity, enthusiasm, and activity. |
Description: | La disposición de los asientos se ha definido como la forma de organizar a los alumnos y su ubicación en el aula para facilitar las tareas, las actividades y la comunicación. La mayoría de los profesores tienden a utilizar la disposición tradicional o en filas en las aulas, lo que podría estar relacionado con su falta de conocimiento sobre todos los tipos de disposición de asientos existentes o de cómo poner en práctica esas disposiciones en función de las necesidades de los alumnos. Los objetivos de esta síntesis de investigación son determinar
qué tipos de disposición de los asientos en las clases de inglés como lengua extranjera (EFL por sus siglas en inglés) son los más eficaces y analizar los efectos positivos y negativos, así como las percepciones de los alumnos sobre el uso de diferentes tipos de disposición. En esta investigación se seleccionaron y analizaron 20 artículos relacionados con la disposición de los asientos. Los resultados mostraron que la disposición de los
asientos en forma de herradura/U era la más eficaz para mejorar la interacción y la capacidad de expresión oral de los alumnos, ya que éstos pueden estar frente a frente. Sin embargo, también se encontraron aspectos positivos en cuanto a mejorar el rendimiento de los alumnos en las actividades orales y la participación al estudiar otros tipos de disposición de los asientos. Además, se observaron diferentes percepciones en cuanto a la confianza, la espontaneidad, el entusiasmo y el dinamismo. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42720 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;607 |
metadata.dcterms.description: | Licenciada en Pedagogía del Idioma Inglés |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|