Title: | People’s Beliefs and Opinions about the Use of Gender-Inclusive Language in English |
Authors: | Barros León, Gennesis Hannay Jara Jarrín, Jacqueline Janina |
metadata.dc.contributor.advisor: | Fajardo Dack, Tammy Mercedes |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0002-9330-4622 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Ciencias del Lenguaje::Lingüística |
Keywords: | Literatura Inglesa Lenguaje inclusivo Lingüística |
Issue Date: | 23-Aug-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 36 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
Abstract: | In recent years, gender-inclusive language has generated interest within educational
institutions and in people's daily lives. However, gender-inclusive language has also caused
many controversies, doubts, and debates of all kinds. For this reason, this research synthesis
aims to report the opinions, beliefs, reasons against, and in favor related to the implementation
of gender-inclusive language in the English language. To show these reasons, beliefs, and
opinions, 20 empirical studies were analyzed. These studies are based solely on research
carried out in the last 20 years with qualitative and quantitative approaches. After the data
analysis, several results were obtained. Both positive, such as the implementation of genderinclusive language to create a more tolerant environment, or negative, such as the loss
of time caused by applying this new type of language.
Different opinions and beliefs were also found that differ in very few aspects but are mostly
positive regarding the use of gender-inclusive language.
In general, it is concluded that although there are more positive than negative
results, the negative ones should not be ignored, since they are essential for progress in
society. Likewise, it is recommended to carry out more research on the use of gender-inclusive
language concerning English language skills and sub-skills, and on how to encourage
educational institutions to implement gender-inclusive language through a comprehensive and
patient process. It is also recommended to encourage people to understand that genderinclusive
language is not the only aspect that needs to be worked on to eliminate sexism and exclusive
language within English. |
Description: | En los últimos años, el lenguaje inclusivo de género ha generado interés dentro de las
instituciones educativas y en la vida cotidiana de las personas. Sin embargo, el lenguaje
inclusivo de género también ha provocado muchas controversias, dudas y debates de todo
tipo. Por ello, esta síntesis de investigación tiene como objetivo reportar las opiniones,
creencias, razones en contra y a favor de la implementación del lenguaje inclusivo de género
en el idioma inglés. Para mostrar estas razones, creencias y opiniones se analizaron 20
estudios empíricos. Estos estudios se basan únicamente en investigaciones realizadas en los
últimos 20 años con enfoques cualitativos y cuantitativos. Luego del análisis de datos, se
obtuvieron varios resultados tanto positivos, como la implementación de un lenguaje inclusivo
de género para crear un ambiente más tolerante, como negativos, como es la pérdida de
tiempo que provoca la aplicación de este nuevo tipo de lenguaje. También se encontraron
diferentes opiniones y creencias que difieren en muy pocos aspectos, pero en su mayoría son
positivas con respecto al uso de un lenguaje inclusivo de género. En general, se concluye
que, si bien hay más resultados positivos que negativos, los negativos no deben ser
ignorados, ya que son fundamentales para el progreso de la sociedad. Asimismo, se
recomienda realizar más investigaciones sobre el uso del lenguaje inclusivo de género en las
destrezas y sub destrezas del idioma inglés y en como alentar a las instituciones educativas
a implementar un lenguaje inclusivo de género a través de un proceso integral y paciente.
También se recomienda motivar a las personas a comprender que el lenguaje inclusivo de
género no es lo único en lo que hay que trabajar para eliminar el sexismo y el lenguaje
excluyente dentro del inglés. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42658 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;602 |
metadata.dcterms.description: | Licenciada en Pedagogía del Idioma Inglés |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|