Title: | Describing Factors which Demotivate High School Students when Learning English as a Foreign Language: A Case Study |
Authors: | Alvarado Alvarado, Gabriela del Rocío Rea Chique, David Andrés |
metadata.dc.contributor.advisor: | Heras Urgilés, Gerardo Esteban |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0001-7330-3721 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Ciencias del Lenguaje::Comunicación-Lengua |
Keywords: | Literatura Inglesa Pedagogía escolar Didáctica |
Issue Date: | 21-Aug-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 51 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Demotivation is a topic that has not received much attention in the area of teaching and learning
English as a foreign language. This study aimed to analyze the demotivational factors that
discourage students from learning English as a foreign language in public and private high
schools in Cuenca, Ecuador. The selected participants were 20 male and female students
belonging to private (10) and public (10) high schools. This mixed-methods study implemented
quantitative and qualitative instruments for gathering the data. The 20 participants answered a
questionnaire, and 4 of them also participated in an interview. The results showed the following
factors as the main demotivators in their English learning process: (1) low scores, (2) small
classrooms with poor ventilation and illumination, (3) lack of didactic and/or interactive materials,
(4) absence of integration of technological tools, (5) textbook, (6) lack of understanding of the
language (advanced level content). |
Description: | La desmotivación es un tema que no ha recibido mucha atención en el área de la enseñanza y
aprendizaje del inglés como lengua extranjera. Este estudio tuvo como objetivo analizar los
factores que desmotivan a los estudiantes al aprender inglés como lengua extranjera en
colegios públicos y privados de Cuenca, Ecuador. Los participantes seleccionados fueron 20
estudiantes de ambos sexos pertenecientes a colegios privados (10) y públicos (10). Este
estudio de métodos mixtos aplicó instrumentos cuantitativos y cualitativos para la obtención de
datos. Los 20 participantes respondieron a un cuestionario y 4 de ellos también participaron en
una entrevista. Los resultados mostraron los siguientes factores como las principales causas de
desmotivación en su proceso de aprendizaje del Inglés: (1) bajas calificaciones, (2) aulas
pequeñas con poca ventilación e iluminación, (3) falta de materiales didácticos y/o interactivos,
(4) ausencia de integración de herramientas tecnológicas, (5) libro de texto, (6) falta de
comprensión del idioma (contenidos de nivel avanzado). |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42620 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;596 |
metadata.dcterms.description: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|