Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42597
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHeras Urgiles, Gerardo Esteban
dc.contributor.authorCalle Calle, Ana Maria
dc.contributor.authorLeon Velez, Maria Veronica
dc.contributor.authorCalle Calle, Maria Daniela
dc.date.accessioned2023-08-07T14:07:30Z-
dc.date.available2023-08-07T14:07:30Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn000-000-000-0
dc.identifier.issn2550-7036
dc.identifier.urihttp://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42597-
dc.identifier.urihttps://revistas.pucese.edu.ec/ICDEL/article/view/131/61
dc.description.abstractIn 2010, a new curricular reform of English as a foreign language, based on the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) and the Communicative Language Teaching Approach, was established in Ecuador. Task-based language teaching, which aligned with previous approaches, can be applied to reach the new curricular objectives. In this regard, between 2011 and 2012, a number of public high school English teachers in Cuenca attended a one-year in-service training program (INSET). This program was based on the use of communicative strategies and the task-based language teaching (TBLT) approach for teaching English as a foreign language. The main objective of this qualitative research study, conducted from 2014 to 2015, was to determine whether the participants applied communicative strategies within TBLT after the training program. Classroom observations and semi-structured interviews were administered to twelve out of the twenty-three participants. Although the results of the study showed an increase in the use of communicative strategies by the participants after the training program, only a small number of teachers used the TBLT approach appropriately. Others employed the presentation-practice-production (PPP) approach. Nevertheless, some teachers who used PPP perceived that they were, actually, using the TBLT approach.
dc.language.isoes_ES
dc.publisherI International Congress on the Didactics of the English Language
dc.sourceI International Congress on the Didactics of the English Language
dc.subjectEnglish teachers
dc.subjectTeacher training
dc.subjectCommunicative strategies
dc.subjectTask-based language teaching
dc.titleInterpretations of Task-Based Language Teaching following an Inset Course: A Case Study
dc.typeARTÍCULO DE CONFERENCIA
dc.description.cityEsmeraldas
dc.ucuenca.idautor0102305547
dc.ucuenca.idautor0102305562
dc.ucuenca.idautor0104056593
dc.ucuenca.idautor0301453239
dc.ucuenca.versionVersión publicada
dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio01 - Educación
dc.ucuenca.afiliacionCalle, A., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionLeon, M., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionHeras, G., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.afiliacionCalle, M., Universidad de Cuenca, Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación, Cuenca, Ecuador
dc.ucuenca.correspondenciaCalle Calle, Ana Maria, ana.calle@ucuenca.edu.ec
dc.ucuenca.volumenVolumen 2, número 1
dc.ucuenca.indicebibliograficoSIN INDEXAR
dc.ucuenca.numerocitaciones0
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio5. Ciencias Sociales
dc.ucuenca.paisECUADOR
dc.ucuenca.conferenciaPontifica Universidad Católica Ecuador. Sede Esmeraldas (PUCESE)
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico5.3 Ciencias de la Educación
dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado5.3.1 Educación en general
dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico011 - Educación
dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado0111 - Ciencias de la Educación
dc.ucuenca.fechainicioconferencia2017-10-25
dc.ucuenca.fechafinconferencia2017-10-27
dc.ucuenca.organizadorconferenciaPontifica Universidad Católica Ecuador. Sede Esmeraldas (PUCESE)
dc.ucuenca.comiteorganizadorconferenciaPontifica Universidad Católica Ecuador. Sede Esmeraldas (PUCESE)
dc.ucuenca.urifuentehttps://revistas.pucese.edu.ec/ICDEL/issue/view/8
dc.contributor.ponenteCalle Calle, Ana Maria
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.pdf504.92 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00