Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42374
Título : CLIL in Ecuador
Autor: Argudo Serrano, Juanita Catalina
Fajardo Dack, Tammy Mercedes
Abad Celleri, Monica Patricia
Palabras clave : Language development
Cognitive skills
Factors
Methodological features
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 5. Ciencias Sociales
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 5.3.1 Educación en general
Área de conocimiento FRASCATI específico: 5.3 Ciencias de la Educación
Área de conocimiento UNESCO amplio: 01 - Educación
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0111 - Ciencias de la Educación
Área de conocimiento UNESCO específico: 011 - Educación
Fecha de publicación : 2023
Paginación: 433-445
Fuente: The Routledge Handbook of Content and Language Integrated Learning
metadata.dc.identifier.doi: 10.4324/9781003173151-35
Editor: Routledge
Tipo: CAPÍTULO DE LIBRO
Abstract: 
This chapter analyses research studies on Content and Language Integrated Learning (CLIL) methodology for English language teaching in the context of Ecuador and aims to identify patterns as well as inconsistencies in the existing literature in order to contribute to the improvement of this methodology in educational settings. The analysis was carried out in light of the following categories: the methodology used for the study, including the participants, the research design, and the instruments; the factors that enhance and hinder the application of CLIL in educational contexts; and the learners’ development of language and cognitive skills. It was determined that both in practice and research, scaffolding processes have not been used, or at least not reported, in the studies analysed which could be due to the lack of knowledge and training of teachers. Furthermore, it was also found that research inconsistencies could have had an impact on the results of the studies. It is therefore suggested to train teachers and researchers on how to examine the use of CLIL as a growing phenomena in the language classroom.
URI : https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85163559019&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=e0435408f3264036e88b46f48b30cc1d&sot=b&sdt=b&s=TITLE-ABS-KEY%28clil+in+ecuador%29&sl=26&sessionSearchId=e0435408f3264036e88b46f48b30cc1d
ISBN : 978-1-032-00195-1 (hbk), 978-1-032-00196-8 (pbk), 978-1-003-17315-1 (ebk)
ISSN : 0000-0000
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
documento.pdf4.71 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00