Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42164
Title: Desarrollo de la comprensión de textos de artes literariasen la Escuela de Educación Básica María Auxiliadora,de Cashapugro (Ecuador)
Other Titles: Development of comprehension of literary arts texts at the María Auxiliadora School of Basic Education,in Cashapugro (Ecuador)
Authors: Crespo Fajardo, Jose Luis
Pillacela Chin, Luisa Alejandrina
Keywords: Dificultades del aprendizaje
Intervención educativa
Artes literarias
Comprensión lectora
COVID-19
Escuela unidocente
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 6. Humanidades
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 6.2.5 Literaturas Específicas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 6.2 Lengua y Literatura
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0114 - Formación de Profesor con Asignatura de Especialización
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2022
metadata.dc.ucuenca.volumen: Número 12
metadata.dc.source: Revista de Investigación y Pedagogía del Arte
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
This article relates the application of a teaching intervention project for the development and improvement of reading comprehension of literary arts texts in the students of the María Auxiliadora School of Basic Education, located in the community of Cashapugro (Azuay), during the second quarter of the school year 2020-2021, in the midst of the COVID-19 health emergency. The study refers to thereality of the educational center, a rural single-teacher school with its own characteristics, as well as the planning and implementation of the activities of the intervention project, entitled "Reading is imagining and creating". Finally, a series of reflections and self-critical evaluations are made on the results obtained
Description: 
El presenteartículo relaciona la aplicación de un proyecto de intervención docente para el desarrollo y mejora de la comprensión lectora de textos de artes literarias en el alumnado de la Escuela de Educación Básica María Auxiliadora, ubicadaen la comunidad de Cashapugro (Azuay), durante el segundo quimestre del año lectivo 2020-2021, en plena emergencia sanitariaporCOVID-19. El estudiorefiere la realidad del centro educativo, una escuela rural unidocente con características propias,así comola planificación e implementación de las actividades del proyecto de intervención, titulado “Leer es imaginar y crear”. Por último, se establecen una serie de reflexiones y valoraciones autocríticas sobre los resultados obtenidos
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/42164
https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/revpos/article/view/4240/3028
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://publicaciones.ucuenca.edu.ec/ojs/index.php/revpos
ISSN: 2602-8158
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File SizeFormat 
documento.pdf465.15 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00