Title: | Subtitled Audio-visual Material for Teaching EFL Listening Comprehension and Vocabulary |
Authors: | Betancourt Fajardo, Erika Jazmina |
metadata.dc.contributor.advisor: | Abad Célleri, Mónica Patricia |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0001-8381-5982 |
metadata.dc.subject.other: | CIUC::Ciencias del Lenguaje::Lingüística Aplicada::Enseñanza de Lenguas |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza de inglés Gramática |
Issue Date: | 18-May-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 18 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
Abstract: | The purpose of this research synthesis is to analyze the effects of subtitled audio-visual material
on listening comprehension and vocabulary learning in English as a foreign language as well as
the students' perceptions of the use of this material. Sixteen empirical studies published over a
period of 20 years and focused mainly on the teaching and learning of English as a foreign
language were analyzed. The results of the analysis showed that the use of audio-visual material
with subtitles could have a positive effect on listening comprehension and vocabulary learning;
however, negative effects and no effects were also found. Similarly, students' perceptions were
mostly positive, stating that subtitled audio-visual material helps them to improve their listening
comprehension, learn new words, and obtain correct pronunciation. In addition, the students
concluded that the audio-visual material is an interesting and motivating tool. |
Description: | El propósito de esta síntesis de investigación es el de explorar y analizar los efectos que tiene el
material audiovisual subtitulado en la comprensión auditiva y la enseñanza de vocabulario del
inglés como lengua extranjera, así como también las percepciones que tienen los estudiantes
acerca del uso de este material. Se seleccionaron 16 estudios empíricos publicados en los
últimos 20 años y enfocados principalmente en la enseñanza y aprendizaje del inglés como
lengua extranjera. Los resultados del análisis demostraron que el uso de material audiovisual con
subtítulos afecta de manera positiva en la comprensión auditiva y enseñanza de vocabulario,
aunque también se encontró algunos estudios con un efecto negativo y ningún efecto. Del mismo
modo, las percepciones de los estudiantes en su mayoría fueron positivas, declarando que el
material audiovisual subtitulado les ayuda a mejorar su comprensión auditiva, aprender nuevas
palabras y obtener una correcta pronunciación. Además, los estudiantes concluyeron que el
material audiovisual es una herramienta interesante y motivadora. |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/41985 |
metadata.dc.relation.ispartof: | TLI;592 |
metadata.dcterms.description: | Licenciada en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|