Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/41932
Title: Limitations of Teaching English in Rural High Schools in Cuenca, Ecuador
Authors: Villa Villa, Paola Anabel
metadata.dc.contributor.advisor: Cabrera Moreno, Sandra Leonor
metadata.dc.description.uri: 
0009-0006-1285-4881
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Colegios rurales
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.07 Lengua y Literatura
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 18-May-2023
metadata.dc.format.extent: 61 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;591
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This quantitative descriptive study aimed to determine the English language teaching challenges of teachers working in rural schools in Cuenca, Ecuador. The data for this study were collected based on a survey of ten English teachers working in rural schools in the city. For the elaboration of the survey, a literature review of various empirical studies was conducted and synthesized to the context established for the study. Finally, the analysis of the data allowed concluding that the greatest challenges that the surveyed teachers found in teaching English in rural schools are related to (1) resources and equipment, (2) infrastructure, (3) knowledge of teaching techniques and methods, (4) students' exposure to the language, and (5) students' grammatical knowledge. At the end, relationships were also established between the demographic characteristics of rural teachers and the major challenges they face.
Description: 
Este trabajo cuantitativo descriptivo pretendió determinar los desafíos en la enseñanza del inglés de los docentes que trabajan en colegios rurales de Cuenca, Ecuador. Los datos para este estudio fueron recolectados con base en una encuesta realizada a diez docentes de inglés que trabajan en instituciones educativas rurales de la cuidad. Para la elaboración de dicha encuesta se realizó la revisión literaria de diversos estudios empíricos y se sintetizó al contexto establecido para el estudio. Finalmente, el análisis de los datos permitió concluir que los mayores retos que los docentes encuestados encontraron en la enseñanza de inglés en colegios rurales están relacionados a (1) recursos y equipamiento, (2) infraestructura, (3) conocimientos en técnicas y métodos de enseñanza, (4) exposición de los estudiantes al idioma, y (5) el conocimiento gramatical de los estudiantes. Al final también se estableció algunas relaciones entre las características demográficas de los docentes encuestados y los mayores retos presentados por los mismos.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Pedagogía del Idioma Inglés
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/41932
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo-de-Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)1.07 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00