Encuadre y composición para el personaje principal en el cortometraje Hostilidad

Loading...
Thumbnail Image

Date

2023-05-08

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

The following investigation entitled Framing and composition for the main character in the short film Hostilidad, starts with a brief introduction to the history of photography and reaches a conceptualization of the basic technical aspects of film photography. Learning these bases will allow us to correctly apply the resources that photography offers us when supporting the construction of the main character. For this, we will focus on the theory that various authors establish in their studies: Mirar (1980), by John Berger, Días de una Cámara (1980), by Néstor Almendros; The image-time (1985) and The image-movement (1983), by Gilles Deleuze, as main exponents in the investigation. This theoretical knowledge will be complemented and considered in analysis of the films El castillo de la pureza (1972), by Arturo Ripstein; Perfect Blue (1997), by Satoshi Kon; Marriage Story (2019) by Noah Baumbach. For the present investigation, the methodologies to be used will be the investigation - creation and in the film analysis, the text Précis d’ analyse filmique (1992), by Francis Vanoye and Anne Goliot-Lété, will be used.

Resumen

La siguiente investigación titulada Encuadre y composición para el personaje principal en el cortometraje Hostilidad, parte con una breve introducción a la historia de fotografía y llegar a conceptualización de los aspectos técnicos básicos de fotografía cinematográfica. El aprendizaje de estas bases nos permitirá aplicar de manera correcta los recursos que nos brinda la fotografía al momento de apoyar a la construcción del personaje principal. Para esto, nos centraremos en la teoría que diversos autores establecen en sus estudios: Mirar (1980), de John Berger, Días de una Cámara (1980), de Néstor Almendros; La imagen-tiempo (1985) y La imagen-movimiento (1983), de Gilles Deleuze, como principales exponentes en la investigación. Estos conocimientos teóricos serán complementados y considerados en análisis de las películas El castillo de la pureza (1972), de Arturo Ripstein; Perfect Blue (1997), de Satoshi Kon; Historia de un matrimonio (2019) de Noah Baumbach. Para la presente investigación, las metodologías a usar serán la investigación – creación y en el análisis fílmico, se utilizará el texto Principios de análisis cinematográfico (1992), de Francis Vanoye y Anne Goliot-Lété.

Keywords

Cine, Encuadre fotográfico, Cortometraje

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TCA;132

Grado Académico

Enlace al documento