Title: | Teaching EFL to Students with Attention Deficit Hyperactivity Disorder |
Authors: | Chiriboga Chiriboga, David Gustavo Guaraca Defas, Gabriela Alexandra |
metadata.dc.contributor.advisor: | Argudo Serrano, Juanita Catalina |
metadata.dc.description.uri: | 0000-0002-3337-7803 |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza de inglés Hiperactividad |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 12-Apr-2023 |
metadata.dc.format.extent: | 28 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;590 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis identified the different methods used in English as a Foreign
Language (EFL) classes with students diagnosed with attention deficit hyperactivity disorder
(ADHD). Inclusive Education is beneficial since it allows students with these conditions to
interact with other students who do not have them, helping education to develop optimally. In
recent years, inclusivity has gained importance in the educational environment since children
with different conditions need to communicate and develop skills according to their conditions.
The 20 articles analyzed were developed in different educational contexts at the primary and
secondary levels. The ages of the students ranged from nine to 12 years. The results of the
studies showed that the use of different approaches such as Total Physical Response (TPR),
Natural Approach (NA), and Technological Strategies was favorable for learning the English
language in students with this type of condition. Studies establish that children with ADHD
responded effectively to the TPR approach in relation to the other approach and strategies
mentioned above. |
Description: | Esta síntesis de investigación identificó los diferentes métodos utilizados en las clases de
inglés como Lengua Extranjera (EFL) con estudiantes diagnosticados con trastorno por
déficit de atención e hiperactividad (TDAH). La Educación Inclusiva es beneficiosa ya que
permite a los estudiantes con estas condiciones interactuar con otros alumnos que no las
tienen, ayudando a que la educación se desarrolle de una manera óptima. En los últimos
años, la inclusividad ha cobrado importancia en el entorno educativo ya que los niños con
diferentes condiciones tienen la necesidad de comunicarse y desarrollar habilidades de
acuerdo con su condición. Los 20 artículos analizados se desarrollaron en diferentes
contextos educativos en los niveles de primaria y secundaria. Las edades de los estudiantes
oscilaron entre los nueve y 12 años. Los resultados de los estudios demostraron que el uso
de diferentes enfoques como Respuesta Física Total (TPR), Enfoque Natural (NA) y
Estrategias Tecnológicas favorecen el aprendizaje del idioma inglés en estudiantes con este
tipo de condiciones. Los estudios establecen que los niños con TDAH respondieron de
manera efectiva al enfoque de TPR en referencia al otro enfoque y estrategias mencionados
anteriormente. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/41693 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|