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Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/41627
Título : Luego de la tormenta, llega la calma?, comunicación poscrisis y la reputación empresarial
Autor: Pastor Herrera, Luis Patricio
Vasquez Guevara, Denisse Helena
Taylor, Kimberly
Palabras clave : Comunicación estratégica
Comunicación de crisis
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 5. Ciencias Sociales
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 5.8.4 Medios y Comunicación Socio-Cultural
Área de conocimiento FRASCATI específico: 5.8 Comunicación y Medios
Área de conocimiento UNESCO amplio: 03 - Ciencias Sociales, Periodismo e Información
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0321 - Periodismo y Reportaje
Área de conocimiento UNESCO específico: 032 - Periodismo e Información
Fecha de publicación : 2019
Paginación: 53-60
Fuente: Colección de comunicación estratégica 2019. aportes en la comunicación estratégica anexo al departamento. Ciencias de la comunicación
Editor: Ediloja
Tipo: CAPÍTULO DE LIBRO
Abstract: 
The following study reviews the Banking Holiday Crisis in Ecuador. Multiple private banks lobbied for liberalizing the banking policy in 1992. As a result, in 1994, the interest rates for loans and credit were lowered and did not request a substantial guarantee. Consequently, in 1999 an unmanageable investment bubble erupted and led to a public panic of Ecuadorians that withdrew their funds from private banks, resulting in massive bankruptcies and the withholding of all funds of the Ecuadorian Banking System by the government. Some 70% of existing banks closed and others had to appeal to the Ecuadorian State for financial salvage after the financial crisis. The Ecuadorian State changed its currency from the Sucre to the U.S. Dollar to provide more economic stability given the uncontrollable devaluation. As a result, Ecuadorians of all ages faced a massive devaluation of their savings, investments, and debt, leading to a generalized mistrust of banks and financial institutions. Since the 1990s, levels of trust in banking and financial institutions of Ecuador have dramatically shifted from low to moderate. This paper uses the MERCO Financial Monitor Study of 2015 to analyze the reputational valuation criteria that are currently the most important to Ecuadorians after the Banking Holiday Crisis of 1999 when they consider where to allocate their savings, loans, and credit. Additionally, we will analyze through a crisis and post-crisis communication theoretical lens, strategies to explain how companies affected by financial crises can repair reputation and trust in scenarios similar to this case study.
URI : http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/41627
ISBN : 978-9942-25-527-3
ISSN : 0000-0000
Aparece en las colecciones: Artículos

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