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Title: The Effects of Using Songs as a Pedagogical Tool to Teach and Learn English Pronunciation
Authors: Chalco Tenén, Jessica Daniela
Nivelo Gómez, Angélica Valeria
metadata.dc.contributor.advisor: Heras Urgilés, Gerardo Esteban
metadata.dc.description.uri: 
0000-0001-7330-3721
metadata.dc.subject.other: Enseñanza del inglés
Keywords: Literatura inglesa.
Herramientas pedagógicas
Idiomas extranjeros
Comunicación efectiva
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 2-Mar-2023
metadata.dc.format.extent: 44 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;589
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
Pronunciation has been considered an essential skill in the process of learning another language since it facilitates communication among individuals. Therefore, it is important to teach this skill in English classes, and the use of different pedagogical tools is recommended. One of the tools available to English teachers is songs. This research synthesis aimed to identify the effects of the use of songs as a pedagogical tool in the teaching and learning of English pronunciation and to recognize teachers' and students' perceptions on the use of songs in the classroom. For this purpose, 20 empirical studies published since 2008 were analyzed. These articles were analyzed in different categories that were selected based on the research design and the two main research questions. The findings of this research revealed that the inclusion of English songs as a pedagogical tool for teaching and learning pronunciation generates the following effects on students: (1) increased motivation toward learning English, (2) the improvement and efficient learning of pronunciation and its elements (phonological sounds, stress patterns, strong and weak forms, linking, intonation, and connected speech), and (3) the development of active language learners’ participation using English in a natural way in the classroom. Finally, the analyzed studies showed that both educators' and learners' perceptions tended to be optimistic towards the use of songs for teaching and learning pronunciation.
Description: 
La pronunciación se ha considerado una habilidad esencial en el aprendizaje de un segundo idioma, ya que facilita una comunicación efectiva. Por lo tanto, es importante enseñar esta habilidad en las clases de inglés y se recomienda el uso de diferentes herramientas pedagógicas. Una de las herramientas a disposición de los docentes de inglés son las canciones. Esta síntesis de investigación tuvo como objetivo identificar los efectos del uso de canciones como herramienta pedagógica en la enseñanza y aprendizaje de la pronunciación del inglés y reconocer cuáles son las percepciones de los profesores y estudiantes sobre el uso de canciones en el aula para mejorar el aprendizaje de inglés. Para este propósito, se analizaron 20 estudios empíricos publicados desde 2008. Estos artículos se analizaron en diferentes categorías que se seleccionaron en función del diseño de la investigación y de las dos preguntas principales de investigación. Los resultados de esta investigación revelaron que la inclusión de canciones en inglés como herramienta pedagógica para la enseñanza y el aprendizaje de la pronunciación genera los siguientes efectos en los estudiantes: (1) aumento de la motivación hacia el aprendizaje del inglés, (2) mejora y eficacia del aprendizaje de la pronunciación y sus elementos (sonidos fonológicos, patrones de acentuación, formas fuertes y débiles, encadenamiento silábico, entonación y discurso conectado), y (3) desarrollo de la participación activa de los estudiantes utilizando el idioma inglés de forma natural en el aula. Por último, los estudios analizados mostraron que tanto las percepciones de los educadores como las de los alumnos tendían a ser optimistas respecto al uso de canciones para la enseñanza y el aprendizaje de la pronunciación del idioma inglés
metadata.dc.description.degree: 
Licenciada en Pedagogía del Idioma Inglés
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/41254
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

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