Flashcards como recurso de branding para emprendedores de la ciudad de Cuenca
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Date
2023-02-06
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Cuenca
Abstract
This project is focused on creating a set of branding tools that help
entrepreneurs who do not have the necessary resources to hire
a professional in the area or who, despite having a professional,
have shortcomings in their brand and want to strengthen it to
Connect with your customers emotionally and thereby differentiate
yourself from the competition and increase your income.
The process was carried out according to the Lupton & Philips
methodology divided into three stages: (a) define the problem;
primordial stage to be clear about what would be the solution
according to the needs of the public objective through; field
visit, interviews and surveys (b) generate ideas; with the brief
raised, different solutions were explored through the moodboard,
counterparts, sketches and (c) define the form; the stage where
everything came to life thanks to the illustration, grids, low
and high quality prototypes and focus groups that provided the
necessary feedback to achieve an effective product.
In this way, it contributes to society and the national market with
a quality product and learning; Entrepreneurs are taught when
creating a brand to take into account the user and their emotions
as the main axis.
Resumen
Este proyecto está enfocado en crear un conjunto de herramientas
de branding que ayude a los emprendedores que no cuentan con
los recursos necesarios para contratar a un profesional en el área
o a quienes a pesar de contar con un profesional tienen falencias
en su marca y quieren reforzarla para conectar con sus clientes
de forma emocional y con ello diferenciarse de la competencia y
aumentar sus ingresos.
El proceso se realizó de acuerdo a la metodología de Lupton &
Philips dividida en tres etapas: (a) definir el problema; etapa
primordial para tener claro cuál sería la solución de acuerdo a las
necesidades del público objetivo por medio de; visita de campo,
entrevistas y encuestas (b) generar ideas; con el brief planteado
se exploró en distintas soluciones a través del mood board,
homólogos, bocetos y (c) definir la forma; la etapa en donde todo
cobró vida gracias a la ilustración, retículas, prototipos de baja y
alta fidelidad y focus groups que aportaron el feedback necesario
para lograr un producto eficaz.
De esta manera se contribuye a la sociedad y al mercado nacional
con un producto de calidad y de aprendizaje; se enseña a los
empresarios al momento de crear una marca tener en cuenta al
usuario y sus emociones como eje principal.
Keywords
Diseño Gráfico, Branding, Herramientas, Marca
Citation
Código de tesis
Código de tesis
TDIS;370
