Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/40736
Título : Designing a moodle plugin for promoting learners’ self-regulated learning in blended learning
Autor: Pérez Sanagustín, Mar
Sanza, Cédric
Pérez Álvarez, Ronald Antonio
Villalobos, Esteban
Maldonado Mahauad, Jorge Javier
Correspondencia: Pérez Sanagustín, Mar, mar.perez-sanagustin@irit.fr
Palabras clave : Dashboards
Self-regulated learning
Blended learning
Learning analytics
Design-based research
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 2. Ingeniería y Tecnología
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas
Área de conocimiento FRASCATI específico: 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información
Área de conocimiento UNESCO amplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0611 - El uso del Ordenador
Área de conocimiento UNESCO específico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Fecha de publicación : 2022
Volumen: Volumen 13450
Fuente: Lecture Notes in Computer Science
metadata.dc.identifier.doi: 10.1007/978-3-031-16290-9_24
Editor: Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
Ciudad: 
Toulouse
Tipo: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
After the COVID-19 pandemic, universities moved towards online and Blended Learning (BL) modes to offer greater curricular flexibility. Yet, recent research shows that students have difficulties regulating their learning strategies to adapt to the different learning modes that BL entails, which mixes face-to-face with online activities taking place in different learning contexts and environments. Prior work on Self-Regulated Learning (SRL) has explored the use of dashboard-based scaffolds for supporting students’ learning strategies. However, most existing solutions are designed for supporting students in online settings (i.e., MOOCs), disregarding the teachers’ role in BL settings and the support they need to monitor and promote students’ SRL. This paper presents the design process followed for transforming a tool designed for supporting students’ SRL in MOOCs into a Moodle plugin for BL. Following a design-based research methodological approach, we describe all the phases conducted for identifying the most appropriate indicators and visualizations for supporting SRL in BL practices, implementing and evaluating a first prototype. Results of a local evaluation with 114 teachers and a broad evaluation with 311 students shed some light on the type of indicators, dashboards and functionalities that should be considered when designing solutions for supporting SRL in BL settings
URI : http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/40736
https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85137996525&doi=10.1007%2f978-3-031-16290-9_24&origin=inward&txGid=59dd8948b022b1f805c2e7a5f07ed714
URI Fuente: https://www.springer.com/series/558
ISBN : 978-303116289-3
ISSN : 0302-9743
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Tamaño Formato  
documento.pdf467.47 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00