Title: | The incidence of pictorial aids in the development of EFL productive skills |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Incidence of Pictorial Aids in the Development of EFL Productive Skills |
Authors: | Figueroa Arias, Paula Daniela Flores Lucero, María Alicia |
metadata.dc.contributor.advisor: | Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | paudafig@gmail.com aliceflowers99@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Pedagodía Enseñanza del inglés |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5312.04 Educación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 16-Sep-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 77 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;586 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | In order to achieve a proficient English language level, students are required to master
communicative competences which are related to productive skills that will help them to
produce longer detailed written and oral tasks. Nevertheless, most learners have difficulty
developing these language abilities since English as a Foreign Language (EFL) teaching still
focuses on applying traditional resources and methodologies. This research synthesis aims to
analyze the role of pictorial aids in the development of productive skills, identify the effects
of including visual cues in the EFL classroom, and determine teachers and students’
viewpoints regarding the use of visual aids to enhance writing and speaking proficiency.
Hence, twenty - two research studies from different databases have been selected and
examined as a means to identify the usefulness of pictorial aids in foreign language teaching
and learning. Findings reveal that (1) visual cues have a motivational role in the teaching -
learning process, (2) their use significantly improves aspects concerning writing and speaking
criteria, and (3) the perceptions of applying pictorial aids are favorable, as both language
instructors and learners consider visual materials as encouraging and supportive tools for
their English lessons. |
Description: | Para obtener un nivel de inglés eficiente, los estudiantes necesitan dominar las
competencias comunicativas del idioma, las mismas que están relacionadas con las
habilidades productivas que permiten la producción de tareas escritas y orales. Sin embargo,
la mayoría de alumnos presentan dificultades para desarrollar dichas habilidades dado que la
enseñanza de inglés como lengua extranjera se sigue enfocando en la aplicación de materiales
y métodos tradicionales. Esta síntesis de investigación tiene como objetivo analizar el rol que
tienen los auxiliares gráficos en el desarrollo de las habilidades productivas, identificar los
efectos de la inclusión de pistas visuales en el aula de inglés y determinar las perspectivas de
maestros y estudiantes acerca del uso de materiales visuales en el fortalecimiento del dominio
de escritura y habla. Por lo tanto, veinte y dos estudios tomados de diferentes bases de datos
han sido seleccionados y examinados con el fin de identificar la utilidad de auxiliares visuales
en la enseñanza y aprendizaje de inglés como lengua extranjera. Los resultados revelan que
(1) las pistas visuales desempeñan un rol motivacional en el proceso de enseñanzaaprendizaje, (2) los aspectos relacionados a escritura y habla mejoran significativamente con
su uso y (3) las percepciones acerca de la aplicación de auxiliares gráficos son favorables,
dado que, tanto maestros como alumnos consideran que los materiales visuales sirven de
impulso y apoyo en las clases de inglés. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39852 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|