Title: | Project-based language learning (PBLL): a methodology to develop english in foreign language classrooms |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Project-Based Language Learning (PBLL): A Methodology to Develop English in Foreign Language Classrooms |
Authors: | Villa Cajamarca, Diana Marisol |
metadata.dc.contributor.advisor: | Jaramillo Astudillo, María Catalina |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | marisol.060998@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Pedagogía Enseñanza de ingles Estrategia de enseñanza |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 9-Sep-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 79 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;583 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The present research synthesis aims to understand the effects of Project- Based
Language Learning (PBLL) on English as Foreign Language classrooms. Additionally,
PBLL theoretical foundations, nature and important findings of previous literature are
explained. Twenty-five studies that applied PBLL on EFL classrooms were categorized
according to some established inclusion criteria. All of the studies were deeply analyzed
based on three aspects: most common PBLL techniques, effects of PBLL on language skills,
and effects of PBLL on students' attitudes. The results of the analysis firstly showed that the
most common PBLL teaching techniques were peer/group discussions, internet research,
implicit teacher instruction, collaborative writing and making videos. Second, PBLL
fostered the development of all four skills although most research studies focused more on
productive skills. Third, most studies reported that PBLL influences positively on students’
attitudes. Further research on the practice of PBLL is recommended to broaden the
knowledge upon the PBLL application in specific language level or age contexts, more
alternatives to involve technological techniques in PBLL, importance of scaffolding
techniques in project stages, and deeper effects of PBLL in English language skills and
components |
Description: | La presente síntesis de investigación tiene por objetivo comprender los efectos del
Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) en clases de inglés como lengua extranjera. Para lo
cual, se explican los fundamentos teóricos, la naturaleza y hallazgos previos de trabajos de
investigación del uso de ABP. Veinticinco estudios que aplicaron ABP en clases de inglés
como lengua extranjera fueron categorizaron en base a un criterio de inclusión establecido.
Todos los estudios se analizaron en profundidad de acuerdo a tres aspectos: las técnicas de
ABP más comunes, los efectos de ABP en las habilidades lingüísticas, y los efectos de ABP
en las actitudes de los estudiantes. Los resultados del análisis de los estudios mostraron que
las técnicas de enseñanza de ABP más comunes fueron las discusiones entre pares / grupos,
la investigación en Internet, la instrucción implícita del maestro, la escritura colaborativa,
y la realización de videos. En segundo lugar, aunque la mayoría de los estudios de
investigación se centraron más en las habilidades productivas, se encontró que ABP fomenta
el desarrollo de las cuatro habilidades. En tercer lugar, la mayoría de los estudios informaron
que ABP influyó positivamente en las actitudes de los estudiantes. Se recomienda más
investigación sobre la práctica de ABP para ampliar el conocimiento sobre la aplicación de
ABP en contextos específicos de edad o nivel de lenguaje, más alternativas para involucrar
técnicas tecnológicas en ABP, importancia de las técnicas de scaffolding en las etapas de
proyectos, y efectos detallados de ABP en las destrezas y componentes del idioma inglés |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39720 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|