Title: | The effects of using english movies on the development of listening skills and vocabulary acquisition of EFL students |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Effects of Using English Movies on the Development of Listening Skills and Vocabulary Acquisition of EFL Students” |
Authors: | Tuapante Lima, Nataly Silvana |
metadata.dc.contributor.advisor: | Rodas Pacheco, Fabián Darío |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | natalys.tuapantel@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza Pedagogía Vocabulario |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.07 Lengua y Literatura |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 6-Sep-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 64 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;581 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Learning vocabulary and acquiring listening proficiency seems to be challenging for
learners of English as a foreign language (EFL) today because teachers and students have
neglected those areas of the English language during the learning process. Unfortunately,
traditional and ineffective methodologies do not help students master their language skills
to communicate effectively. For this reason, this research synthesis aims to analyze the
effects of using English movies with or without subtitles on the development of listening
skills and vocabulary acquisition of EFL learners. For this purpose, 15 research papers with
quantitative, qualitative, quasi-experimental, and mixed-method approaches were selected
and analyzed to determine whether the impact of watching English movies in the classroom
is positive or negative for learners. Findings reveal that (1) watching English movies with
or without subtitles greatly contributes to the development of listening skills, (2) bimodal
modality (English soundtrack and English subtitles) is considered the most appropriate to
improve the listening skills of students, and (3) to help learners increase their knowledge of
English vocabulary, watching movies with subtitles (either bimodal or standard) is more
effective than watching movies without subtitles. |
Description: | Aprender vocabulario y adquirir competencia auditiva parece ser un desafío para los
estudiantes de inglés como lengua extranjera hoy en día porque los maestros y los
estudiantes han descuidado esas áreas del idioma inglés durante el proceso de aprendizaje.
Desafortunadamente, las metodologías tradicionales e ineficaces no ayudan a los
estudiantes a dominar sus habilidades lingüísticas para comunicarse de manera efectiva. Por
esta razón, esta síntesis de investigación tiene como objetivo analizar los efectos del uso de
películas en inglés con o sin subtítulos en el desarrollo de las habilidades auditivas y la
adquisición de vocabulario de los estudiantes de inglés como lengua extranjera. Para este
propósito, se seleccionaron y analizaron 15 trabajos de investigación con enfoque
cuantitativo, cualitativo, cuasi experimental y de método mixto para determinar si el
impacto de ver películas en inglés en el aula es positivo o negativo para los estudiantes. Los
hallazgos revelan que (1) ver películas en inglés con o sin subtítulos contribuye en gran
medida al desarrollo de las habilidades auditivas, (2) la modalidad bimodal (banda sonora
en inglés y subtítulos en inglés) se consideran la más apropiado para mejorar las
habilidades auditivas de los estudiantes y finalmente (3) para ayudar a los estudiantes a
aumentar su conocimiento del vocabulario en Inglés, ver películas con subtítulos (ya sea
bimodal o estándar) es más efectivo que ver películas sin subtítulos. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39641 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|