Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39616
Title: The influence of video games on the acquisition of the english language in an EFL classroom
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: The Influence of Video Games on the Acquisition of the English Language in an EFL Classroom
Authors: Benavides Angamarca, Gabriela Jazmín
Sánchez Rueda, Samantha Micaella
metadata.dc.contributor.advisor: Argudo Serrano, Juanita Catalina
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: gabysjasmin@hotmail.com
kmika09@hotmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Pedagogía
Enseñanza de inglés
Lingüística
Videojuegos
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 1-Sep-2022
metadata.dc.format.extent: 50 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;577
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The use of video games as a tool to teach English is a subject that has been studied in the last decade due to the interest in improving the acquisition of this language. It has been observed that most studies focus on methods that can be used in a classroom to acquire vocabulary; such as the use of social networks or music; however, little attention has been paid to the use of video games as a useful tool for learning English vocabulary. The objectives of this research synthesis are to analyze the effects of video games on the acquisition of vocabulary in English and the perceptions of teachers and students about its use in an English as a foreign language classroom. The results indicate that motivation and age are more influential in vocabulary acquisition. Positive and negative views were found from both teachers and students. These perceptions can be considered to improve teaching and learning strategies through this tool in the classroom
Description: 
El uso de los video juegos como herramienta para enseñar inglés es un tema que se ha venido estudiando en la última década debido al interés por mejorar la adquisición de este idioma. Se ha observado que la mayor parte de estudios se enfocan en métodos que pueden ser usados dentro de un aula para adquirir vocabulario; tales como, el uso de redes sociales o la música; sin embargo, se ha prestado poca atención al uso de video juegos como una herramienta útil para el aprendizaje de vocabulario en inglés. Los objetivos de esta síntesis de investigación son analizar los efectos de los video juegos en la adquisición del vocabulario en inglés y las percepciones de profesores y estudiantes sobre su en un aula de inglés como lengua extranjera. Los resultados indican que la motivación y la edad son de mayor influencia en la adquisición de vocabulario. Se encontraron puntos de vista positivos y negativos tanto de profesores como de estudiantes. Estas percepciones pueden ser consideradas para mejorar las estrategias de enseñanza y aprendizaje a través de esta herramienta dentro del aula
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39616
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación..pdfVersión presentada (texto completo)1.51 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00