Title: | The effects of providing EFL students with asynchronous and online instant feedback |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Effects of Providing EFL Students with Asynchronous and Online Instant Feedback |
Authors: | Segarra Segarra, Ana Belén |
metadata.dc.contributor.advisor: | Abad Célleri, Mónica Patricia |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | belensegarra0301@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Pedagogía Lengua extranjera Educación virtual |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 1-Sep-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 56 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;578 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis aimed to investigate and analyze the effects of using
asynchronous and online instant feedback with EFL college students. This research
also explored the advantages and disadvantages of each feedback method and the
factors that influence teachers to consider using online instant feedback or
asynchronous feedback. Twenty empirical studies from 2008 to 2021 were selected
for the data analysis. The results of this research show that online instant feedback
improves EFL college students’ motivation and grades while asynchronous feedback
has a positive effect on learners’ academic performance in the four language skills
areas, that EFL students who received asynchronous feedback can outperform the
learners who got online instant feedback, and that EFL teachers prefer
asynchronous feedback over online instant feedback. A limitation of this study is the
lack of information about the use of asynchronous and online instant feedback in
Latin American countries; consequently, further research in such contexts is being
suggested |
Description: | Esta síntesis de investigación tuvo como objetivo el analizar los efectos de
utilizar retroalimentación asíncrona y retroalimentación instantánea en línea con
estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera. Este estudio exploró
las ventajas y desventajas de usar cada tipo de retroalimentación y los factores que
los profesores de inglés toman en cuenta para elegir si usar retroalimentación
asíncrona o retroalimentación instantánea en línea. Se seleccionaron veinte
estudios empíricos realizados entre 2008 y 2021 para el análisis de datos de esta
investigación. Los resultados de esta investigación indicaron que la
retroalimentación instantánea en línea incrementa la motivación y las calificaciones
de los estudiantes universitarios mientras que la retroalimentación asíncrona tiene
efectos positivos en el rendimiento académico de los estudiantes en las cuatro
principales áreas del lenguaje. Además, los estudiantes que recibieron
retroalimentación asíncrona superaron a los estudiantes que recibieron
retroalimentación instantánea en línea. Una limitación de este estudio es la falta de
información sobre el uso de retroalimentación asíncrona y retroalimentación
instantánea en línea en Latino América, por lo que se sugiere más investigación
empírica sobre el tema en esta área |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39613 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|