Title: | The use of YouTube videos in the EFL classroom |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Use of YouTube Videos in the EFL Classroom |
Authors: | Pillacela Chin, Jenny Priscila Sangurima Velecela, Jonnathan Paul |
metadata.dc.contributor.advisor: | Heras Urgilés, Gerardo Esteban |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | priscilita-96chin@hotmail.com jonathansangurimav@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Plataformas digitales Motivación Gramática Vocabulario |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 31-Aug-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 59 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;575 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The purpose of this research synthesis is to identify the main effects of YouTube videos
on the development and improvement of the listening skill, the vocabulary sub skill, and
students’ motivation when learning English as foreign language. For this, eighteen peer-reviewed
articles were analyzed considering inclusion and exclusion criteria. The articles had to be
published from 2014. Also, they had to be empirical studies developed in English as foreign
contexts. The results of this study demonstrated that the use of the YouTube platform as a
complementary material presents advantages for English learners. The findings also showed that
using YouTube within EFL classrooms motivates students to develop better their in-class
activities either individually or in groups because the videos are attractive and draw their
attention. In addition, it was found that applying YouTube content in EFL classes increases the
students’ vocabulary sub-skill because it is very entertaining and facilitates students to remember
better the learned words. Moreover, the outcomes reveled that the learners improve their
listening skills when their teachers use this tool since students can observe the expressions and
listen to the different accents native speakers produce while they are talking |
Description: | El propósito de esta síntesis de investigación es identificar los principales efectos de los
videos de YouTube en el desarrollo y mejora de la habilidad auditiva, la sub-habilidad de
vocabulario y la motivación en estudiantes de inglés como lengua extranjera. Para esto, se
analizaron dieciocho artículos tomando en cuenta criterios de inclusión y exclusión. Los artículos
debían ser publicados a partir de 2014 y también debían ser estudios empíricos desarrollados en
el contexto de inglés como lengua extranjera. Los resultados de este estudio demostraron que el
uso de la plataforma de YouTube como material complementario presenta ventajas para los
estudiantes de inglés. Los resultados mostraron, además, que el uso de YouTube dentro de las
aulas de inglés como lengua extranjera motiva a los estudiantes a desarrollar mejor sus
actividades en clase, ya sea individualmente o en grupo, debido a que los videos son atractivos y
llaman su atención. Además, se encontró que la aplicación de YouTube en las aulas de inglés
como lengua extranjera aumenta la sub-habilidad de vocabulario de los estudiantes porque es
muy entretenido y facilita que los estudiantes recuerden mejor las palabras aprendidas.
Asimismo, se encontró que los alumnos mejoran sus habilidades auditivas cuando sus maestros
usan esta herramienta pues los estudiantes pueden observar las expresiones y escuchar los
diferentes acentos que hacen los hablantes nativos mientras hablan. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Ingles |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39608 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|