Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39554
Title: Benefits and constraints that teachers face when using ICT in teaching EFL
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Benefits and Constraints that Teachers Face When Using ICT in Teaching EFL
Authors: García Morquecho, Jenny Magaly
Morocho Bernal, Michelle Estefanía
metadata.dc.contributor.advisor: Fajardo Dack, Tammy Mercedes
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: magaly1@gmail.com
michellemb22@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Pedagogía
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Lengua extranjera
Metodología de enseñanza
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5701 Lingüística Aplicada
Issue Date: 2-Aug-2022
metadata.dc.format.extent: 61 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;574
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research synthesis examines the benefits, constraints, and positive and negative teachers’ perceptions regarding ICT usage in EFL classrooms. This exploratory research of 28 empirical studies presents how ICT implementation influences the educational process in EFL classes. The results revealed that educators should implement ICT equipment/software to improve learners’ performance inside the classroom and in their daily life activities. Additionally, the findings showed that lack of instructors' training and lack of technological resources are the main constraints teachers have to deal with while integrating technology in their classes. Besides, the findings portrayed that the educators’ main positive viewpoint about ICT usage is the EFL methodologies breakthrough that fit students’ needs. Furthermore, the results showed that older educators are more likely to suffer computer anxiety than their younger counterparts since they were not born in a technological era and are accustomed to using traditional teaching methods. In addition, the findings revealed that computers, overhead projectors, and the internet are the most used ICT equipment/software employed by teachers since these resources are accessible. Finally, some recommendations are provided for future research
Description: 
Esta síntesis de investigación examina los beneficios, las limitaciones y las percepciones positivas y negativas de los docentes con respecto al uso de las TIC en las aulas de inglés como lengua extranjera. Esta investigación exploratoria de 28 estudios empíricos presenta cómo la implementación de las TIC influye en el proceso educativo en las clases de inglés como lengua extranjera. Los resultados del análisis revelaron que los educadores deberían implementar equipos/software de TIC para mejorar el rendimiento de los alumnos no solo dentro del aula sino también en sus actividades de la vida cotidiana. Además, los resultados mostraron que la falta de capacitación de los instructores y la falta de recursos tecnológicos son las principales limitaciones que deben enfrentar los docentes al integrar la tecnología en sus clases. Así mismo, los resultados muestran que el principal punto de vista positivo de los educadores sobre el uso de las TIC es el avance de las metodologías EFL que se adaptan a las necesidades de los estudiantes. Además, los resultados mostraron que los educadores mayores tienen más probabilidades de sufrir ansiedad informática que sus contrapartes más jóvenes, ya que no nacieron en una era tecnológica y están acostumbrados a utilizar métodos de enseñanza tradicionales. De la misma manera, los resultados revelaron que las computadoras, los proyectores e Internet son los equipos/software TIC más utilizados por los docentes, ya que estos recursos son accesibles. Finalmente, se brindan algunas recomendaciones para futuras investigaciones
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39554
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)721.29 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00