Title: | The effects of corrective feedback on the development of ESL/EFL learners’ writing skills |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Effects of Corrective Feedback on the Development of ESL/EFL Learners’ Writing Skills |
Authors: | Saeteros Narvaéz, Jorge Alejandro |
metadata.dc.contributor.advisor: | Piedra Carrión, Veronica Rosalía |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | chino07sn@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Escritura |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Educación Retroalimentación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 57 Lingüística |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.13 Lingüística Aplicada a la Traducción e Interpretación |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5701 Lingüística Aplicada |
Issue Date: | 13-Jun-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 61 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;571 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis aimed to discover the effects of corrective feedback on the
development of ESL/EFL learners’ writing skills. Moreover, to analyze the types, the strategies,
and the perceptions of teachers and students towards corrective feedback. For the purpose of this
research synthesis, twenty-six studies that used different instruments and occurred in various
settings were selected to be analyzed. The preliminary results showed that teachers and students
perceived corrective feedback as beneficial and essential for improving writing skills.
Nevertheless, the effect of feedback depended on some aspects related to the writing process.
Those aspects are the area of writing improvement, type of writing task, type of corrective
feedback, feedback focus, and agent provider of feedback. Finally, as a recommendation, it is
suggested to analyze perceptions of corrective feedback in a more profound way, also to consider
Ecuador as context for further research. |
Description: | Esta síntesis investigativa tiene como objeto analizar los efectos de la retroalimentación
correctiva en el desarrollo de destrezas de escritura en estudiantes del idioma inglés en segunda
lengua o lengua extranjera. Además, reportar tipos, estrategias y percepciones de este tipo de
retroalimentación. Para el propósito de este estudio bibliográfico, se seleccionaron veintiséis
estudios para su análisis. Estos utilizaron diferentes instrumentos y ocurrieron en diferentes
contextos. Los resultados preliminares mostraron que los profesores y los estudiantes percibieron
la retroalimentación correctiva como beneficiosa y como una herramienta importante para
mejorar las habilidades de escritura. Sin embargo, el efecto de la retroalimentación depende de
algunos aspectos relacionados con el proceso de escritura. Esos aspectos son área de mejora de la
redacción, tipo de tarea de escritura, tipo de retroalimentación correctiva, enfoque de
retroalimentación y los agentes proveedores de retroalimentación. Finalmente, es recomendable
un análisis más profundo sobre las percepciones de la retroalimentación correctiva, sobre todo en
un contexto propio como es Ecuador. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39116 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|