Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39035
Title: Error analysis and corrective feedback focused on ESL/EFL writing skills
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Error Analysis and Corrective Feedback Focused on ESL/EFL Writing Skills
Authors: Guamán Barrazueta, Selena Alexandra
metadata.dc.contributor.advisor: Calle Calle, Ana María
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: selennaguaman@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del ingles
Docentes
Escritura
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 1-Jun-2022
metadata.dc.format.extent: 57 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;570
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research explores the different suggestions for the use of focused corrective feedback in writing. An exploratory bibliographical research of 15 studies was carried out for data collection. The results revealed the various benefits that corrective feedback offers. In addition, it was possible to correctly identify the preferences of students and teachers. Therefore, this study provides valuable information that can be used by English teachers when providing corrective feedback to their students. This research answers the questions regarding the advantages of corrective feedback, and the most useful types of corrective feedback, and it additionally provides us with information on the characteristics of the students' preferences when receiving it. Further research that addresses the relationship between emotional factors and the results of corrective feedback is suggested.
Description: 
Esta investigación explora las diferentes implicaciones del uso de la retroalimentación correctiva enfocada en la escritura. Se realizó una investigación bibliográfica de 15 estudios para la recopilación de datos. Los resultados revelaron los diversos beneficios que la retroalimentación correctiva ofrece. Además, esta investigación permitió identificar cuáles son las preferencias de los estudiantes y los profesores. Por lo tanto, proporciona información valiosa que puede ser utilizada por los docentes de inglés a la hora de brindar retroalimentación correctiva a sus alumnos en el ámbito de la escritura. Esta investigación responde a las preguntas con respecto a cuáles son las ventajas de la retroalimentación correctiva, y cuáles son los tipos de retroalimentación correctiva más útiles. Adicionalmente nos proporciona información de cuáles son las preferencias de los estudiantes a la hora de recibirla. Se propone realizar investigaciones más profundas con respecto a los elementos emocionales que podrían influenciar en los resultados de la retroalimentación correctiva
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/39035
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación.pdfVersión presentada (texto completo)635.28 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00