Error analysis and corrective feedback focused on ESL/EFL writing skills
Loading...
Date
2022-06-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad de Cuenca
Abstract
This research explores the different suggestions for the use of focused corrective feedback
in writing. An exploratory bibliographical research of 15 studies was carried out for data
collection. The results revealed the various benefits that corrective feedback offers. In
addition, it was possible to correctly identify the preferences of students and teachers.
Therefore, this study provides valuable information that can be used by English teachers
when providing corrective feedback to their students. This research answers the questions
regarding the advantages of corrective feedback, and the most useful types of corrective
feedback, and it additionally provides us with information on the characteristics of the
students' preferences when receiving it. Further research that addresses the relationship
between emotional factors and the results of corrective feedback is suggested.
Resumen
Esta investigación explora las diferentes implicaciones del uso de la retroalimentación
correctiva enfocada en la escritura. Se realizó una investigación bibliográfica de 15
estudios para la recopilación de datos. Los resultados revelaron los diversos beneficios
que la retroalimentación correctiva ofrece. Además, esta investigación permitió
identificar cuáles son las preferencias de los estudiantes y los profesores. Por lo tanto,
proporciona información valiosa que puede ser utilizada por los docentes de inglés a la
hora de brindar retroalimentación correctiva a sus alumnos en el ámbito de la escritura.
Esta investigación responde a las preguntas con respecto a cuáles son las ventajas de la
retroalimentación correctiva, y cuáles son los tipos de retroalimentación correctiva más
útiles. Adicionalmente nos proporciona información de cuáles son las preferencias de los
estudiantes a la hora de recibirla. Se propone realizar investigaciones más profundas con
respecto a los elementos emocionales que podrían influenciar en los resultados de la
retroalimentación correctiva
Keywords
Literatura Inglesa, Enseñanza del ingles, Docentes, Escritura
Citation
Código de tesis
Código de tesis
TLI;570
