Learning styles and multiple intelligences: their contribution to the learning process of english as a foreign language

Loading...
Thumbnail Image

Date

2022-05-31

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

This research synthesis aims to determine the relevance of enhancing multiple intelligences and learning styles in the English as a Foreign Language (EFL) classroom through the achievement of students who learn English as a foreign language. Based on the inclusive and exclusive criteria of this synthesis, the author selected 15 primary studies for the analysis, which have employed diverse data collection instruments and have taken place at distinct levels and contexts. A minimal amount of research focused on the relationship of instructional approaches predicated on multiple intelligences and learning styles was analyzed. Nonetheless, findings of the study have provided substantial evidence which reveals that the theories of multiple intelligences and learning styles positively contribute to the learning and academic achievement of English in an EFL classroom instruction.

Resumen

Esta síntesis de investigación tiene como objetivo determinar la importancia del uso de inteligencias múltiples y estilos de aprendizaje en la enseñanza del inglés como lengua extranjera a través de los indicadores de rendimiento de los estudiantes que aprenden este idioma. En base a los criterios de inclusión y exclusión de esta síntesis, la autora seleccionó 15 artículos primarios para su respectivo análisis, los mismos que han empleado varios instrumentos de recolección de información y han tenido lugar en diversos niveles y contextos. Existe una mínima cantidad de artículos de investigación centrados en la relación de los enfoques de instrucción basados en inteligencias múltiples y estilos de aprendizaje. No obstante, los hallazgos de los estudios revisados, han proporcionado evidencia sustancial, la cual revela que las teorías de las inteligencias múltiples y los estilos de aprendizaje contribuyen positivamente al rendimiento académico y al aprendizaje significativo del inglés como lengua extranjera.

Keywords

Literatura Inglesa, Enseñanza del inglés, Estrategias pedagógicas, Motivación

Citation

Código de tesis

Código de tesis

TLI;569

Grado Académico

Enlace al documento