Title: | The use of authentic audio materials for developing listening skills in the EFL classroom |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Use of Authentic Audio Materials for Developing Listening Skills in the EFL Classroom |
Authors: | Chimbo Portoviejo, Jorge Fernando Narváez Castillo, Erika Priscila |
metadata.dc.contributor.advisor: | Piedra Carrión, Verónica Rosalía |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | jorgeadrianchimbo@hotmail.es priscila_april@hotmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del ingles Materiales audiovisuales Habilidades auditivas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5802 Organización y Planificación de la Educación |
Issue Date: | 29-Apr-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 72 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;568 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis aims to analyze the effects of the use of authentic audio
materials on the development of listening skills in students of English as a foreign language.
For the data collection of this descriptive bibliographic research, 20 articles published from
2012 to date were meticulously analyzed. The results revealed that the use of authentic audio
materials is beneficial for developing students’ listening skills. Among the linguistic effects, an
improvement in pronunciation and listening comprehension was found. In addition, among the
non-linguistic effects, an increase in motivation and interest on the part of the participants was
evidenced. Therefore, one of the conclusions indicates that the use of authentic audio materials
in the EFL classroom is favorable for the EFL learning process, especially in the development
of listening skills. As a recommendation for future studies, it is suggested that more studies
investigate in depth the type of authentic audio material suitable for each level of the common
European framework and how to apply these materials in our context. In addition, it would be
advisable to conduct more experimental research in Ecuador since most of the studies related to
this topic were conducted in Asia |
Description: | Esta síntesis de investigación tiene como objetivo analizar los efectos del uso de
materiales de audio auténticos en el desarrollo de habilidades auditivas en estudiantes de inglés
como lengua extranjera. Para la recopilación de datos de esta investigación bibliográfica
descriptiva, se analizaron de forma minuciosa 20 artículos publicados desde el año 2012 hasta
la fecha. Los resultados revelaron que el uso de materiales de audio auténticos es beneficioso
para desarrollar las habilidades auditivas de los estudiantes. Entre los efectos lingüísticos se
encontró una mejora en la pronunciación y comprensión auditiva. Además, entre los efectos no
lingüísticos se evidenció aumento en la motivación e interés de los participantes. Por tanto, una
de las conclusiones indica que el uso de materiales de audio auténticos en el aula de EFL es
favorable para el proceso de aprendizaje de EFL, especialmente en el desarrollo de habilidades
auditivas. Como recomendación para futuros estudios se sugiere investigar en profundidad el
tipo de material de audio auténtico adecuado para cada nivel del marco común europeo y cómo
aplicar estos materiales en nuestro contexto. Además, sería recomendable realizar más
investigaciones experimentales en Ecuador ya que los estudios que tienen relación con este
tema mayoritariamente se realizaron en Asia |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38908 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|