Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38866
Title: Inclusión de las prácticas deportivas en ll subnivel elemental del currículo ecuatoriano de educación física.
Other Titles: Inclusion of sports practices in the elementary sub-level of the ecuadorian physical education curriculum
Authors: Calle, Diana Cecilia
Aldas Arcos, Helder Guillermo
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: Aldas Arcos, Helder Guillermo, helder.aldas@ucuenca.edu.ec
Keywords: Educación física
Expresión corporal
Incapacidad
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 5. Ciencias Sociales
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 5.3.2 Educación especial
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 5.3 Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2021
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 6, número 4, edición especial
metadata.dc.source: Revista Arbitrada Interdisciplinaria Koinonía
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
The objective of the research was to analyze the incorporation of the sports practice block in the elementary sublevel of the Ecuadorian Physical Education curriculum. This is a descriptive, cross-sectional research. The study population was 126 Physical Education teachers assigned to the Cuenca Norte School District 01D01, with a voluntary non-probabilistic sampling of 115 teachers who were given a survey validated by specialists and using the Cronbach's Alpha coefficient. Methods of bibliographic review, synthetic analytical, deductive and structured survey were used. It is concluded that the incorporation of the sports practice block in the elementary sublevel has been little addressed in the research field, however, teachers consider that it is a component with a pedagogical nature that contributes to the motor and cognitive development of students at an early age and should be incorporated into the national Physical Education curriculum.
Description: 
La investigación tuvo como objetivo analizar la incorporación del bloque de práctica deportiva en el subnivel elemental del currículo de Educación Física ecuatoriano. Se trata de una investigación descriptiva, de corte transversal. La población de estudio fue de 126 docentes de Educación Física adscritos al Distrito Escolar Cuenca Norte 01D01, con un muestreo no probabilístico voluntario de 115 docentes a quienes se les aplicó una encuesta validada por especialistas y utilizando el coeficiente Alfa de Cronbach. Se utilizaron métodos de revisión bibliográfica, analítico sintético, deductivo y encuesta estructurada. Se concluye que la incorporación del bloque de práctica deportiva en el subnivel elemental ha sido poco abordado en el campo investigativo, sin embargo,
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38866
https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8272700
metadata.dc.ucuenca.urifuente: https://dialnet.unirioja.es/
ISSN: 2542-3088
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument321.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00