Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38616
Title: The effects of MALL on EFL higher-education students’ oral fluency
Authors: Hernández Chuisaca, Gabriela Betsabé
Orellana Carrera, Paula Cristina
metadata.dc.contributor.advisor: Santillán Íñiguez, Juan José
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: gabyhernandez99@gmail.com
paulitaocc@hotmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Pedagogía
Lengua extranjera
Aprendizaje
Enseñanza del inglés
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 17-Mar-2022
metadata.dc.format.extent: 88 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;566
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
Acquiring oral fluency currently appears to be a challenge for most EFL tertiary learners. Traditional education lacks authenticity in terms of practice and real-life conversational situations, creating a gap between the students’ oral production and the methodology used to accomplish proficiency in the target language. This research synthesis aims to identify the effectiveness of using Mobile Assisted Language Learning (MALL) when enhancing spoken communication as well as to determine the methodological implications of its applicability in conventional classrooms. For this purpose, 20 research papers with a quantitative, qualitative, mixed-method, and quasi-experimental approach were selected and analyzed in order to prove Mobile learning’s efficiency in second language learning. Findings reveal that (1) m-learning may benefit students’ development of macro skills, especially speaking, (2) MALL can be used as a complement in the teaching-learning process, and (3) MALL has a positive influence on pupils’ motivation and performance, even though educators might hold misconceptions towards the use of technology for educational purposes
Description: 
Actualmente, alcanzar la fluidez oral al aprender inglés como lengua extranjera representa un desafío para la mayoría de estudiantes universitarios. La educación tradicional carece de autenticidad al momento de practicar conversaciones de la vida real, creando una brecha entre la producción oral y la metodología utilizada para lograr el dominio del idioma. Esta síntesis de investigación tiene como objetivo identificar la efectividad del uso del Aprendizaje de Idiomas Asistido por Dispositivos Móviles (MALL) para mejorar la comunicación, así también como determinar las implicaciones metodológicas de su aplicabilidad en aulas convencionales. Para ello, se seleccionaron y analizaron 20 artículos con enfoques cuantitativos, cualitativos, mixtos y cuasi experimentales para demostrar la eficacia del aprendizaje móvil en la adquisición de un segundo idioma. Los resultados revelan que (1) el aprendizaje móvil puede beneficiar al desarrollo de destrezas, especialmente el habla, (2) MALL puede usarse como un suplemento en el proceso de enseñanza-aprendizaje, y finalmente (3) MALL puede influenciar positivamente el desempeño y motivación de los alumnos, a pesar de que muchos educadores tienen conceptos erróneos sobre el uso de la tecnología con fines educativos
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38616
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulacion.pdfVersión presentada (texto completo)8.1 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00