Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38535
Title: Learners’ perspectives and outcomes towards native and non-native instruction with respect to pronunciation
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Learners’ Perspectives and Outcomes towards Native and Non-native Instruction with respect to Pronunciation
Authors: Tibillín Villa, Víctor Fernando
metadata.dc.contributor.advisor: Tobar Espinoza, María Gabriela
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: tibillinfernando@gmail.com
Keywords: Literatura Inglesa
Pedagogía
Enseñanza del inglés
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 11-Mar-2022
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 91 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;565
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The speaking component of the English language has been in constant debate and change to decide following either a native-like or an intelligible-foreign pronunciation. Consequently, this research synthesis aimed to establish, with the aid of 16 primary studies, whether Native or Nonnative Speaking Teachers are the most appropriate models for pronunciation teaching in the current state of the English language. The results demonstrate a discrepancy of what is stated in papers to what is actually perceived in real educational scenarios. Nevertheless, there is nowadays a clear raise of status for non-native speaking teachers to teach an English pronunciation that is comprehensible for any speaker of English, rather than making students imitate a native pronunciation. The findings of this research also help to establish a clear perspective of what are the future goals and perceptions for pronunciation teaching and their models as well as several discussion points to fill certain gaps of knowledge about the topic, especially in our context.
Description: 
La enseñanza del componente hablado del inglés ha estado en constante debate y cambio para decidir seguir, ya sea, una pronunciación similar a la nativa o una extranjera inteligible. Consecuentemente, esta síntesis de investigación apuntó a establecer, con la ayuda de 16 estudios primarios, si los educadores nativos o no-nativo hablantes son los modelos más apropiados para la enseñanza de la pronunciación en el estado actual del idioma inglés. Los resultados demuestran una discrepancia en lo que está aclarado en investigaciones con lo que realmente es percibido en escenarios reales de educación. No obstante, existe actualmente una clara mejora del estatus de los docentes no-nativo hablantes para enseñar pronunciación inglesa que sea comprensible para cualquier hablante del idioma, en vez de generar en los estudiantes una imitación de una pronunciación nativa. Los resultados de esta investigación ayudan también a establecer una idea más clara sobre los futuros objetivos y percepciones de la enseñanza de la pronunciación y de sus modelos, como también puntos de discusión para completar brechas de conocimiento sobre el tema, especialmente en nuestro contexto.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38535
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00