Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38386
Title: Students’ assessment of blended learning in an english language instruction course at the University of Cuenca
Authors: Pacheco Salazar, Vicente Guillermo
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: Pacheco Salazar, Vicente Guillermo, guilepacheco@gmail.com
Keywords: Moodle
English language course
Textbook
Blended learning
Evaluation
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiamplio: 5. Ciencias Sociales
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatidetallado: 5.3.1 Educación en general
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientofrascatiespecifico: 5.3 Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 01 - Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 0111 - Ciencias de la Educación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 011 - Educación
Issue Date: 2016
metadata.dc.ucuenca.volumen: Volumen 1, número 1
metadata.dc.source: Turkish Online Journal of English Language Teaching (TOJELT)
metadata.dc.type: ARTÍCULO
Abstract: 
The research aimed to assess students’ appreciation of blended learning in a fourth-level English language instruction course at the University of Cuenca. The experiment was conducted in 2011 during the spring semester, and a total of 58 students participated. For the class, a mix of classical teaching using a textbook and instruction via internet using the Moodle software were used in harmony. The impressions and experiences of the students were gathered via a questionnaire and an interview; and analysed through Excel. The students liked the blended approach, were motivated to practice and communicate, learned better and more effectively, and considerably improved their English language skills. Initially, introducing the blended approach meant an additional burden for the lecturer, but, in the end, it considerably facilitated the teaching process. The experiment revealed that the university has to enhance its technological platform to make the modular, internet-based sections of the course function smoothly.
Description: 
La investigación tuvo como objetivo evaluar la apreciación de los estudiantes sobre el aprendizaje semipresencial en un curso de enseñanza del idioma inglés de cuarto nivel en la Universidad de Cuenca. El experimento se realizó en 2011 durante el semestre de primavera y participaron un total de 58 estudiantes. Para la clase, se utilizó en armonía una combinación de enseñanza clásica utilizando un libro de texto e instrucción a través de Internet utilizando el software Moodle. Las impresiones y experiencias de los alumnos se recogieron a través de un cuestionario y una entrevista; y analizado a través de Excel. A los estudiantes les gustó el enfoque combinado, se sintieron motivados para practicar y comunicarse, aprendieron mejor y con mayor eficacia y mejoraron considerablemente sus habilidades en el idioma inglés. Inicialmente, introducir el enfoque semipresencial supuso una carga adicional para el profesor, pero, al final, facilitó considerablemente el proceso de enseñanza. El experimento reveló que la universidad tiene que mejorar su plataforma tecnológica para que las secciones modulares del curso basadas en Internet funcionen sin problemas. Palabras clave: blended learning, curso de inglés, Moodle, libro de texto, evaluación
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38386
https://www.neliti.com/ked-publishing-co/catalogue
metadata.dc.ucuenca.urifuente: http://www.tojelt.com/SonSayi.Aspx
ISSN: 2458-9918
Appears in Collections:Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
documento.pdfdocument390.28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00