Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38269
Title: Flipped learning to enhance reading and writing in primary and secondary school english classrooms
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Flipped Learning to Enhance Reading and Writing in Primary and Secondary School English Classrooms
Authors: Juela Correa, Clara Yuleth
metadata.dc.contributor.advisor: Mora Jaramillo, Adriana Patricia
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: clara.juelac@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Pedagogía
Enseñanza del inglés
Lectura
Escritura
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 3-Mar-2022
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 84 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;564
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research synthesis is meant to determine the effects of Flipped Learning (FL) on students’ reading and writing skills in the context of primary and secondary school English classrooms. For this purpose, sixteen research studies conducted in the settings mentioned previously have been taken into account. An important criterion for the selection of the papers was that they needed to be carried out in primary and secondary school English classrooms, without differentiating if the language was learned as a second or foreign language. The studies were examined to discover the impact of FL on students’ reading and writing skills by analyzing the advantages and disadvantages that both teachers and students experienced and their perspectives towards this approach. These aspects were included with the purpose of finding if FL could boost the development of the reading and writing skills. The effects that teachers and students perceived and, therefore, their perceptions, were directed towards different aspects of FL, such as its benefits and drawbacks in the English learning process and the feelings of the participants. The analysis helped to establish FL as an encouraging approach for enhancing the target skills. In the same way, this research synthesis allowed to set the relevance and necessity of knowing deeply the use of this approach within the English classrooms in the Ecuadorian context in primary and secondary school settings.
Description: 
Esta síntesis de investigación está destinada a determinar los efectos del aprendizaje invertido (Flipped Learning) en las habilidades de lectura y escritura de los estudiantes del idioma inglés en el contexto de la educación a nivel primario y secundario. Por lo tanto, se han tomado en cuenta dieciséis estudios realizados en los escenarios antes mencionados. Un criterio importante para la selección de los estudios fue que estos debían ser llevados a cabo en clases de inglés de los niveles primario y secundario sin discriminar si el idioma era aprendido como segunda lengua o como lengua extranjera. Los estudios se examinaron para descubrir el impacto del aprendizaje invertido en las habilidades de lectura y escritura de los estudiantes mediante el análisis de las ventajas y desventajas que estudiantes y docentes experimentaban y sus perspectivas hacia la estrategia. Se incluyeron estos aspectos con el propósito de descubrir si el aprendizaje invertido puede impulsar el desarrollo de las habilidades de lectura y escritura. Los resultados que los docentes y estudiantes percibieron y, por tanto, sus perspectivas, se centraron en aspectos de la clase invertida como sus beneficios y desventajas en el aprendizaje del inglés y las actitudes de los participantes. El análisis ayudó a proponer que el aprendizaje invertido es una estrategia prometedora para impulsar las habilidades enfocadas. De igual manera, esta investigación permitió establecer la relevancia y necesidad de conocer con más profundidad la aplicación de esta estrategia dentro de las aulas en el contexto ecuatoriano en los niveles de educación primaria y secundaria.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38269
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00