Title: | Flipped learning to enhance reading and writing in primary and secondary school english classrooms |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | Flipped Learning to Enhance Reading and Writing in Primary and Secondary School English Classrooms |
Authors: | Juela Correa, Clara Yuleth |
metadata.dc.contributor.advisor: | Mora Jaramillo, Adriana Patricia |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | clara.juelac@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Pedagogía Enseñanza del inglés Lectura Escritura |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 3-Mar-2022 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 84 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;564 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | This research synthesis is meant to determine the effects of Flipped Learning
(FL) on students’ reading and writing skills in the context of primary and secondary
school English classrooms. For this purpose, sixteen research studies conducted
in the settings mentioned previously have been taken into account. An important
criterion for the selection of the papers was that they needed to be carried out in
primary and secondary school English classrooms, without differentiating if the
language was learned as a second or foreign language. The studies were
examined to discover the impact of FL on students’ reading and writing skills by
analyzing the advantages and disadvantages that both teachers and students
experienced and their perspectives towards this approach. These aspects were
included with the purpose of finding if FL could boost the development of the
reading and writing skills. The effects that teachers and students perceived and,
therefore, their perceptions, were directed towards different aspects of FL, such as
its benefits and drawbacks in the English learning process and the feelings of the
participants. The analysis helped to establish FL as an encouraging approach for
enhancing the target skills. In the same way, this research synthesis allowed to set
the relevance and necessity of knowing deeply the use of this approach within the
English classrooms in the Ecuadorian context in primary and secondary school
settings. |
Description: | Esta síntesis de investigación está destinada a determinar los efectos del aprendizaje
invertido (Flipped Learning) en las habilidades de lectura y escritura de los estudiantes del
idioma inglés en el contexto de la educación a nivel primario y secundario. Por lo tanto, se
han tomado en cuenta dieciséis estudios realizados en los escenarios antes mencionados.
Un criterio importante para la selección de los estudios fue que estos debían ser llevados a
cabo en clases de inglés de los niveles primario y secundario sin discriminar si el idioma
era aprendido como segunda lengua o como lengua extranjera. Los estudios se examinaron
para descubrir el impacto del aprendizaje invertido en las habilidades de lectura y escritura
de los estudiantes mediante el análisis de las ventajas y desventajas que estudiantes y
docentes experimentaban y sus perspectivas hacia la estrategia. Se incluyeron estos
aspectos con el propósito de descubrir si el aprendizaje invertido puede impulsar el
desarrollo de las habilidades de lectura y escritura. Los resultados que los docentes y
estudiantes percibieron y, por tanto, sus perspectivas, se centraron en aspectos de la clase
invertida como sus beneficios y desventajas en el aprendizaje del inglés y las actitudes de
los participantes. El análisis ayudó a proponer que el aprendizaje invertido es una estrategia
prometedora para impulsar las habilidades enfocadas. De igual manera, esta investigación
permitió establecer la relevancia y necesidad de conocer con más profundidad la aplicación
de esta estrategia dentro de las aulas en el contexto ecuatoriano en los niveles de educación
primaria y secundaria. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38269 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|