Logo Repositorio Institucional

Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/38213
Título : Challenges on the implementation of ICT government in the universities of Latin America
Autor: Cadena Vela, Susana
Loza Aguirre, Edison Fernando
Novelo Díaz, Carmen María
Castañeda de León, Luz Maria
Padilla Verdugo, Wilson Rodrigo
Palabras clave : Higher education
ICT government
ICT management
Fuzzy delphi
Área de conocimiento FRASCATI amplio: 2. Ingeniería y Tecnología
Área de conocimiento FRASCATI detallado: 2.2.4 Ingeniería de La Comunicación y de Sistemas
Área de conocimiento FRASCATI específico: 2.2 Ingenierias Eléctrica, Electrónica e Información
Área de conocimiento UNESCO amplio: 06 - Información y Comunicación (TIC)
ÁArea de conocimiento UNESCO detallado: 0613 - Software y Desarrollo y Análisis de Aplicativos
Área de conocimiento UNESCO específico: 061 - Información y Comunicación (TIC)
Fecha de publicación : 2021
Fecha de fin de embargo: 31-dic-2050
Volumen: Volumen 0, Número 0
Fuente: 8th International Conference on eDemocracy and eGovernment, ICEDEG 2021
metadata.dc.identifier.doi: 10.1109/ICEDEG52154.2021.9530913
Editor: Institute of Electrical and Electronics Engineers IEEE
Ciudad: 
QUITO
Tipo: ARTÍCULO DE CONFERENCIA
Abstract: 
The current pandemic caused by COVID-19 has forced humanity to reinvent itself in many ways. In this context, Higher Education does not escape this phenomenon. The new reality has accelerated the total integration of Information and Communication Technologies (ICT) into the educational process, actions that were already underway, but which were expected to take several years to materialize. Thus, this study focusses into unveiling the state of the implementation of the Government of ICTs in Latin American Higher Education Institutions. Through a Fuzzy Delphi approach, where several experts from different countries participate, we aim define the factors that would allow evaluating the implementation of the ICT Government in Latin American universities and the changes that such governance suffered during the pandemic. As a result, a battery of dimensions and factors is proposed, allowing us to identify the challenges that arise in this context. The study is relevant because Latin America is one of the regions that were most impacted by the challenges imposed by the pandemic due to its historical deficiencies in terms of the use of ICTs
URI : https://ieeexplore.ieee.org/document/9530913
URI Fuente: https://ieeexplore.ieee.org/document/9530913
ISBN : 978-1-6654-2512-4;978-1-6654-2511-7;978-1-6654-2513-1
ISSN : 2573-1998; 2573-2005
Aparece en las colecciones: Artículos

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
documento.pdf
  Until 2050-12-31
document205.02 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir     Solicitar una copia


Este ítem está protegido por copyright original



Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00