Ludic activities to learn vocabulary in the EFL classroom

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Date

2022-02-03

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Publisher

Universidad de Cuenca

Abstract

For a long time, teachers have used quite often traditional strategies to teach vocabulary in EFL classes. Furthermore, they have disregarded the use of non-traditional strategies such as ludic activities because instructors have perceived games as time-filler activities rather than efficient strategies for teaching. As a consequence, students have not demonstrated a great interest in learning the target language. Hence, this research synthesis aimed to challenge such perception by providing important information about the use of ludic activities to learn vocabulary in the EFL classroom. This investigation considered an exploratory bibliographic approach. Thus, 20 studies were selected and reviewed in-depth, and four categories were determined to analyze the reported influence of using ludic activities to learn vocabulary in the EFL classroom. The findings of the analysis revealed that games enhanced students' vocabulary knowledge in terms of size and depth, that apprentices and educators contemplated games as efficient learning strategies, and that certain pedagogical implications such as considering students' background and educational needs are key elements for teachers to use ludic activities efficiently. Finally, it is strongly suggested that teachers implement games to teach EFL vocabulary.

Resumen

Durante mucho tiempo, las estrategias tradicionales para enseñar vocabulario se han utilizado con bastante frecuencia en las clases de inglés como lengua extranjera. Como consecuencia, los estudiantes no han manifestado gran interés por aprender la lengua meta. Por otro lado, varios profesores han demostrado indiferencia al uso de estrategias no tradicionales tales como juegos o actividades lúdicas las cuales han sido percibidas como actividades de relleno más que como estrategias eficientes para la enseñanza. De esta manera, esta síntesis investigativa tuvo como objetivo desafiar dicha perspectiva proporcionando información importante sobre el uso de actividades lúdicas para enseñar vocabulario en el aula de inglés como lengua extranjera. Esta síntesis consideró un enfoque bibliográfico exploratorio. Por lo tanto, se seleccionaron y revisaron 20 estudios, y se establecieron cuatro categorías para analizar los efectos del uso de actividades lúdicas para enseñar vocabulario en las clases de inglés como lengua extranjera. Finalmente, los hallazgos revelaron que los juegos mejoran el conocimiento de vocabulario de los estudiantes en términos de tamaño y profundidad, que los aprendices y educadores consideraron los juegos como estrategias de aprendizaje eficientes; y que, los antecedentes y las necesidades educativas de los estudiantes son algunas de las implicaciones que los maestros deben considerar para utilizar actividades lúdicas eficazmente. Por lo tanto, se sugiere enfáticamente que los profesores implementen juegos para enseñar vocabulario en las clases de inglés.

Keywords

Literatura Inglesa, Enseñanza del inglés, Didáctica, Aprendizaje

Citation

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Código de tesis

TLI;560

Grado Académico

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