Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37785
Title: The influence of visualization strategies on EFL learners’ reading comprehension
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: The Influence of Visualization Strategies on EFL learners’ Reading Comprehension
Authors: Quisi Campoverde, Gabriela Belén
Ruilova Figueroa, Tamara Estefanía
metadata.dc.contributor.advisor: Calle Calle, Ana María
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: gabyquisi10@gmail.com
tamararuilova@hotmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Pedagogía
Enseñanza de ingles
Comprensión lectora
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 14-Jan-2022
metadata.dc.format.extent: 58 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;554
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research synthesis explored and analyzed the influence of visualization strategies on EFL learners’ reading comprehension as well as how this strategy is implemented in the classroom. For this purpose, twenty empirical studies were selected from available databases. Findings revealed that visualization strategy plays an important role in the development of EFL learners’ reading comprehension skills. Furthermore, it was evident that visualization is an important part of reading comprehension, because students need to be able to visualize the topic of the text being read in order to understand it better. Additionally, the results pointed out that visualization strategies can motivate students to read, which improves their reading skills and thus helps them to become proficient readers. The outcomes of this research synthesis can increase awareness of the benefits of applying visualization strategies for reading comprehension and promote further research regarding this matter
Description: 
Esta síntesis de investigación exploró y analizó la influencia de las estrategias de visualización en la comprensión lectora de los estudiantes de inglés como lengua extranjera, así como la forma en que esta estrategia se implementa en el aula. Para ello, se seleccionaron veinte estudios empíricos de las bases de datos disponibles. Los resultados revelaron que la estrategia de visualización juega un papel importante en el desarrollo de las habilidades de comprensión lectora de los estudiantes de inglés como idioma extranjero. Además, fue evidente que la visualización es una parte importante de la comprensión lectora, debido a que los estudiantes necesitan poder visualizar el tema del texto que se está leyendo para comprenderlo mejor. Los resultados también señalaron que las estrategias de visualización pueden motivar a los estudiantes a leer, lo cual mejora sus habilidades de lectura y, por lo tanto, los ayuda a convertirse en lectores competentes. Los resultados de esta síntesis de investigación pueden generar conciencia acerca de los beneficios de aplicar estrategias de visualización para la comprensión lectora y promover más investigaciones sobre este tema
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37785
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)1.44 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00