Title: | The effects of role plays on EFL students’ grammar learning. |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | The Effects of Role Plays on EFL Students’ Grammar Learning. |
Authors: | Abad Amón, Verónica María García Peralta, Adriana Pamela |
metadata.dc.contributor.advisor: | Cabrera Moreno, Sandra Leonor |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | veronicaabad.m@gmail.com pamelitagarcia502@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Pedagogía Enseñanza del inglés |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5801.07 Métodos Pedagógicos |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 13-Jan-2022 |
metadata.dc.format.extent: | 91 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;553 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | Being able to use correct grammatical constructions in speech enables learners to
feel motivated when learning a target language. When learning grammar rules, linguists
state that students should be exposed to different contexts for ensuring communicative
competence. The present research synthesis revises the overall effectiveness of role
plays as an academic tool for teaching grammar to EFL students. The study comprises
experimental and quasi-experimental studies developed in EFL contexts with students
from eleven years old to adulthood. Twenty studies were selected for developing this
research synthesis that met the inclusion criteria of being published from 2000 onwards,
which tested a total of 979 students. This research synthesis aims to investigate the
effects on students’ grammatical learning while using role plays. It also investigates
how role plays are used in classrooms as well as students’ attitudes towards the
implementation of role plays. Findings acknowledge that (a) role plays improve
students’ grammatical competence; (b) they follow two pedagogical practices known as
Presentation, Practice, Production, and Feedback and Instructional Modeling; and (c)
students develop positive and negative attitudes towards role plays. The results,
conclusions, and possible suggestions are discussed at the end of this study. |
Description: | Ser capaz de utilizar construcciones gramaticales correctas en la comunicación
hace que los alumnos se sientan motivados al aprender una lengua extranjera. Cuando se
aprenden las reglas gramaticales, los lingüistas afirman que los estudiantes deben estar
expuestos a diferentes contextos para garantizar la competencia comunicativa. La
presente síntesis de investigación revisa la eficacia global de los Role Plays como
herramienta académica para la enseñanza de la gramática a los estudiantes de inglés
como lengua extranjera. Esta síntesis comprende estudios experimentales y cuasiexperimentales desarrollados en contextos de enseñanza del inglés como lengua
extranjera (EFL) con estudiantes desde los once años hasta la edad adulta. Para
desarrollar la presente investigación se seleccionaron 20 estudios, que cumplían con los
criterios de inclusión de ser publicados desde el año 2000 en adelante, que evaluaron a
un total de 979 estudiantes. Esta síntesis tuvo como objetivo investigar los efectos en el
aprendizaje gramatical de los estudiantes mientras se utilizan Role Plays. También, se
analizó cómo se los utilizan en las aulas, así como las actitudes de los estudiantes hacia
su implementación en el aula. Los resultados sugieren que (a) los Role Plays mejoran la
competencia gramatical de los estudiantes; (b) siguen dos prácticas pedagógicas:
Presentación, Práctica, Producción y Retroalimentación, así como un Modelo
Instruccional; y (c) los estudiantes desarrollan actitudes positivas y negativas hacia los
Role Plays. Al final de este estudio se discuten los resultados, las conclusiones y las
posibles sugerencias. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Pedagogía de los Idiomas Nacionales y Extranjeros |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37779 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.