Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37765
Title: Perceptions about CLIL on EFL classrooms
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Perceptions about CLIL on EFL Classrooms
Authors: Reinoso Montero, Nathaly Marisol
metadata.dc.contributor.advisor: Tobar Espinoza, Maria Gabriela
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: n.reinoso2021@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Aprendizaje
Enseñanza
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 57 Lingüística
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5906.02 Lenguajes
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 13-Jan-2022
metadata.dc.format.extent: 77 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;552
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The present research synthesis aimed to identify the common threats among 15 studies that explore students’ perspectives on the Content and Language Integrated Learning (CLIL) approach. Its main objective was to compare and contrast these perspectives through language, resource and behavioral variables. To achieve this, the studies were obtained from different sources, especially online databases, and divided into three main categories for analysis: studies according to language variables, to educational resources and to behaviors. Altogether, the research displayed that students perceive CLIL as a successful methodology that fusions content and language learning; have high regards and expectations on the resources employed, and feel significantly motivated, although self-conscious about their language proficiency, during their CLIL lessons.
Description: 
El siguiente trabajo de investigación tiene el fin de identificar los hilos comunes entre 15 estudios que exploran las perspectivas de estudiantes sobre el Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras (AICLE). El objetivo principal fue comparar y contrastar estas perspectivas mediante las variables de lenguaje, recurso y comportamiento. Para lograr esto, los estudios fueron recuperados de diferentes fuentes, especialmente bases de datos en línea, y divididos en tres categorías principales a analizar: estudios de acuerdo a variables de lenguaje, a recursos educativos y a comportamientos. En general, la investigación demostró que los y las estudiantes perciben al AICLE como una metodología exitosa que fusiona el aprendizaje de contenido e idioma; tienen alta estima y expectativas sobre los recursos usados, y se sienten significativamente motivados, aunque inseguros de su competencia en el language, durante sus lecciones de AICLE.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37765
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación 1.pdfVersión presentada (texto completo)1.57 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00