Title: | In-class oral presentations and video blogging: effects on EFL learners’ speaking skill |
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: | In-class Oral Presentations and Video Blogging: Effects on EFL Learners’ Speaking Skill |
Authors: | Hernández Suqui, Sara Isabel |
metadata.dc.contributor.advisor: | Mora Jaramillo, Adriana Patricia |
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: | isahernandez1209@gmail.com |
metadata.dc.subject.other: | Educación |
Keywords: | Literatura Inglesa Enseñanza del inglés Destreza comunicativa |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: | 58 Pedagogía |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: | 5701.11 Enseñanza de Lenguas |
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: | 5801 Teoría y Métodos Educativos |
Issue Date: | 21-Dec-2021 |
metadata.dc.ucuenca.paginacion: | 82 páginas |
Publisher: | Universidad de Cuenca |
metadata.dc.description.city: | Cuenca |
Series/Report no.: | TLI;549 |
metadata.dc.type: | bachelorThesis |
Abstract: | The Speaking skill has been identified as the least practiced language skill in the EFL context,
and it is also considered the most feared and avoided skill by learners (Safitri & Khoiriyah, 2017; Li
& Peng, 2018). In an attempt to overcome this issue, different techniques have been implemented in
an effort to achieve positive outcomes. That being so, this bibliographic research synthesis aims to
analyze the effectiveness of using either In-class Oral Presentations or Video Blogging to develop
the speaking skill of EFL learners by identifying their effects and the learners’ perceptions towards
both techniques. In order to accomplish this purpose, 20 empirical studies (7 focused on Oral
Presentations and 13 focused on Video Blogging) were selected, reviewed and coded into four
categories which summarized advantages, disadvantages and the learners’ positive and negative
perceptions. The findings have confirmed the efficacy of using both techniques to develop the
speaking skill and have allowed the identification of their specific strengths and weaknesses which
can be considered by teachers before implementing them in the classroom. |
Description: | La habilidad oral ha sido señalada como la destreza del lenguaje menos practicada en el
contexto de la enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera, y además es considerada la destreza
más evitada y temida por los estudiantes (Safitri & Khoiriyah, 2017; Li & Peng, 2018). En un intento
por superar este problema, se han implementado diferentes técnicas con la esperanza de obtener
resultados positivos. Siendo así, esta síntesis de investigación bibliográfica tiene como objetivo
analizar la efectividad del uso de Presentaciones Orales en clase y Video Blogs para desarrollar la
habilidad oral de los estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera identificando sus efectos y las
percepciones de los estudiantes hacia ambas técnicas. Para lograr este propósito, 20 estudios
empíricos (7 enfocados en Presentaciones Orales y 13 enfocados en Video Blogs) fueron
seleccionados, analizados y codificados en cuatro categorías que reunieron ventajas, desventajas y
las percepciones positivas y negativas de los estudiantes. Los resultados confirmaron la eficacia del
uso de ambas técnicas para desarrollar la habilidad oral y han permitido la identificación de sus
fortalezas y debilidades específicas que pueden ser consideradas por los profesores antes de su
implementación en la clase. |
metadata.dc.description.degree: | Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa |
URI: | http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37673 |
Appears in Collections: | Tesis de Pregrado
|