Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37673
Title: In-class oral presentations and video blogging: effects on EFL learners’ speaking skill
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: In-class Oral Presentations and Video Blogging: Effects on EFL Learners’ Speaking Skill
Authors: Hernández Suqui, Sara Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Mora Jaramillo, Adriana Patricia
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: isahernandez1209@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Destreza comunicativa
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.11 Enseñanza de Lenguas
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5801 Teoría y Métodos Educativos
Issue Date: 21-Dec-2021
metadata.dc.ucuenca.paginacion: 82 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;549
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
The Speaking skill has been identified as the least practiced language skill in the EFL context, and it is also considered the most feared and avoided skill by learners (Safitri & Khoiriyah, 2017; Li & Peng, 2018). In an attempt to overcome this issue, different techniques have been implemented in an effort to achieve positive outcomes. That being so, this bibliographic research synthesis aims to analyze the effectiveness of using either In-class Oral Presentations or Video Blogging to develop the speaking skill of EFL learners by identifying their effects and the learners’ perceptions towards both techniques. In order to accomplish this purpose, 20 empirical studies (7 focused on Oral Presentations and 13 focused on Video Blogging) were selected, reviewed and coded into four categories which summarized advantages, disadvantages and the learners’ positive and negative perceptions. The findings have confirmed the efficacy of using both techniques to develop the speaking skill and have allowed the identification of their specific strengths and weaknesses which can be considered by teachers before implementing them in the classroom.
Description: 
La habilidad oral ha sido señalada como la destreza del lenguaje menos practicada en el contexto de la enseñanza del Inglés como Lengua Extranjera, y además es considerada la destreza más evitada y temida por los estudiantes (Safitri & Khoiriyah, 2017; Li & Peng, 2018). En un intento por superar este problema, se han implementado diferentes técnicas con la esperanza de obtener resultados positivos. Siendo así, esta síntesis de investigación bibliográfica tiene como objetivo analizar la efectividad del uso de Presentaciones Orales en clase y Video Blogs para desarrollar la habilidad oral de los estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera identificando sus efectos y las percepciones de los estudiantes hacia ambas técnicas. Para lograr este propósito, 20 estudios empíricos (7 enfocados en Presentaciones Orales y 13 enfocados en Video Blogs) fueron seleccionados, analizados y codificados en cuatro categorías que reunieron ventajas, desventajas y las percepciones positivas y negativas de los estudiantes. Los resultados confirmaron la eficacia del uso de ambas técnicas para desarrollar la habilidad oral y han permitido la identificación de sus fortalezas y debilidades específicas que pueden ser consideradas por los profesores antes de su implementación en la clase.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Ciencias de la Educación en Lengua y Literatura Inglesa
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37673
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de Titulación.pdfVersión presentada (texto completo)851.99 kBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00