Logo Repositorio Institucional

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37661
Title: Analyzing the advantages and disadvantages of using computer-assisted educational games for english grammar teaching
metadata.dc.ucuenca.titulouniforme: Analyzing the Advantages and Disadvantages of Using Computer-Assisted Educational Games for English Grammar Teaching
Authors: Chalan Minga, Michelle Fernanda
Chocho Vera, Michelle Maribel
metadata.dc.contributor.advisor: Hidalgo Camacho, Cynthia Soledad
metadata.dc.ucuenca.correspondencia: michellechalanminga@gmail.com
michelle.chochov@gmail.com
metadata.dc.subject.other: Educación
Keywords: Literatura Inglesa
Enseñanza del inglés
Pedagogía
Juegos educativos
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoamplio: 58 Pedagogía
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescodetallado: 5701.13 Lingüística Aplicada a la Traducción e Interpretación
metadata.dc.ucuenca.areaconocimientounescoespecifico: 5704 Teoría Lingüística
Issue Date: 20-Dec-2021
metadata.dc.format.extent: 67 páginas
Publisher: Universidad de Cuenca
metadata.dc.description.city: 
Cuenca
Series/Report no.: TLI;548
metadata.dc.type: bachelorThesis
Abstract: 
This research synthesis explored the role of computer-assisted educational games in the acquisition of English grammar. The aim of this study was to analyze the advantages and disadvantages of using Computer-Assisted Language Learning (CALL) games for English as a Foreign Language (EFL) grammar teaching. The study includes, according to the inclusion and exclusion criteria, 20 studies, that are quantitative, qualitative and mixed-method, published since 2014, analyzing the effects of using English grammar and the students’ perceptions towards them. The results reveal that CALL games improve English grammar acquisition in intermediate-level learners, enhance students’ relationship among their classmates and upgrade positive learners’ perceptions towards English grammar. Thus, based on the results, it is recommended to use CALL games since they create motivational environments in which students not only feel interested in grammar classes, but also improve their learning. Besides, this research synthesis can contribute to future research related to the topic because it provides useful information.
Description: 
Esta síntesis de investigación exploró el rol que tiene el uso de juegos de aprendizaje de idiomas asistido por computadora (CALL, por sus siglas en inglés) en la adquisición de la gramática inglesa. El objetivo de esta síntesis fue analizar las ventajas y desventajas del uso de estos juegos CALL para la enseñanza de la gramática del inglés como lengua extranjera. El estudio incluye, según los criterios de inclusión y exclusión, 20 estudios cuantitativos, cualitativos y de método mixto, publicados desde 2014 en los que se analizó los efectos de usar los juegos antes mencionados y las percepciones de los estudiantes hacia ellos. Los resultados revelan que los juegos de aprendizaje asistidos por computadora mejoran la adquisición de la gramática inglesa en estudiantes con un nivel intermedio, aumentan la interacción y potencian las percepciones positivas por parte de los alumnos hacia la gramática inglesa. Por lo tanto, en base a los resultados, el uso de juegos de aprendizaje asistidos por computadora podría ser recomendado ya que crean ambientes motivacionales en los que los estudiantes se sienten interesados por las clases de gramática mientras mejoran su aprendizaje. Además, esta síntesis de investigación puede contribuir en futuras investigaciones relacionadas al tema.
metadata.dc.description.degree: 
Licenciado en Pedagogía del Idioma Inglés
URI: http://dspace.ucuenca.edu.ec/handle/123456789/37661
Appears in Collections:Tesis de Pregrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Trabajo de titulación..pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is protected by original copyright



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

 

Centro de Documentacion Regional "Juan Bautista Vázquez"

Biblioteca Campus Central Biblioteca Campus Salud Biblioteca Campus Yanuncay
Av. 12 de Abril y Calle Agustín Cueva, Telf: 4051000 Ext. 1311, 1312, 1313, 1314. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-21H00. Sábados: 08H00-12H00 Av. El Paraíso 3-52, detrás del Hospital Regional "Vicente Corral Moscoso", Telf: 4051000 Ext. 3144. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H00-19H00 Av. 12 de Octubre y Diego de Tapia, antiguo Colegio Orientalista, Telf: 4051000 Ext. 3535 2810706 Ext. 116. Horario de atención: Lunes-Viernes: 07H30-19H00